2017-02 | CEO SNS 활용이 위기 상황 시 공중에 미치는 영향 | 윤종혁 |
2009-02 | CMC에서의 공중 세분화 결정요인 및 여론 과정에 관한 연구 | 김현정 |
2020-02 | Crisis communication strategies for perceived breaches of trust | 빅토리아 |
2024 | DEVELOPMENT OF A METAVERSE CUSTOMER ENGAGEMENT SCALE: AN EMPHASIS ON AR EXPERIENCES | 조영 |
2023 | Distance between avatars and conversation satisfaction in immersive virtual reality | 방서여 |
2007-02 | DMB(digital multimedia broadcasting)광고에 영향을 미치는 요인에 관한 연구 | 박재경 |
2017-02 | Effectiveness of Media Campaigns for Improving Knowledge on Tuberculosis | 전의성 |
2022 | EXPLORING EFFECTS OF CHINESE PASTORAL VIDEOS ON TRAVEL AND DIFFUSION INTENTIONS | Xiangbo Ding |
2010-02 | IPTV 광고의 지각요인이 IPTV 광고태도와 이용의도에 미치는 영향에 관한 연구 | 신혜선 |
2011-08 | IPTV에서 상호작용성, 플로우, 이용동기가 양방향 광고에 미치는 영향 연구 | 김상준 |
2007-08 | OPR 측정의 한국화 및 PR 커뮤니케이션 효과변인들의 인과관계에 관한 연구 | 김형석 |
2019 | Optimistic Bias toward HIV/AIDS in the Korean Society:Factors and the Outcome | Elena KIM |
2008-02 | PR대행사 실무자의 갈등이 조직 유효성에 미치는 영향에 관한 연구 | 서민우 |
2012-02 | SNS 이용 동기에 따른 광고효과에 관한 연구 | 김성휘 |
2014-02 | SNS를 통한 온라인 구전 효과의 통합 모형에 관한 연구 | 박탄우 |
2016-02 | SNS상의 온라인 구전의 특성이 한류에 관한 온라인 구전행동 및 한국의 국가이미지에 미치는 영향-중국소비자를 중심으로 | 유우 |
2014-08 | SNS에 대한 진정성이 SNS 이용자의 온라인 구전 인게이지먼트에 미치는 영향 : 미디어 인게이지먼트의 매개 효과를 중심으로 | 한송희 |
2024 | THE EFFECT OF AI-GENERATED ADVERTISING AND INSTAGRAM CHARACTERISTICS ON CONSUMER: EXPLORING TNE MEDIATING ROLE OF PERCEIVED FUNCTIONAL VALUE | 유봉원 |
2023 | The Impact of Different Types of Virtual Influencers’ Characteristics on Consumers’ Behavioral Intentions: The Mediating Role of Perceived Social Presence and Attachment to the Virtual Influencer | 자이위쩡 |
2021 | THE META ANALYSIS OF THE EFFECTIVENESS OF SPORTS SPONSORSHIP ON CONSUMER RESPONSE IN KOREA | 김재민 |