2012-02 | u-Health 상용화에 관한 연구 | 이규환 |
2007-02 | UCC 웹사이트의 서비스품질이 참여의도와 구매의도에 미치는 영향 | 손신지 |
2012-08 | UCC 추천을 위한 협업 필터링 기법과 사회 네트워크 분석의 통합적 활용 방안 | 정중희 |
2007-08 | UCC특성과 인터넷 이용자의 개인 특성이 사이트 충성도에 미치는 영향 | 최민영 |
2022 | Understanding consumer behavior in purchasing luxury brand cosmetics | Jung Ick LEE |
2023 | Understanding Consumers’ Repurchase Intention in Social Commerce: A Trust Transfer Perspective | 텐 엘레나 알베르토브나 |
2021 | Understanding Masstige Market: Value-based Segmentation and Investigation of Consumption Behavior | 백승엽 |
2023 | Unpacking the Drivers of Customer Dissatisfaction with Hotels in Different Travel Group Compositions using Text Mining | 빅토리아 |
2020-08 | Untact vs. Contact: 럭셔리 브랜드 소비자의 대화형 에이전트 이용 의도에 관한 연구 | 김현진 |
2015-08 | USE OF INNER-ENTERPRISE INFORMATION RECOMMENDER SYSTEMS AND ITS IMPACTS | 안젤로 |
2022 | Using big data analysis to measure service quality of Airbnb | 진적문 |
2020-02 | UTAUT 모형을 통한 무선충전기 사용 의도에 관한 연구 | 박정권 |
2015-08 | Value-at-Risk 추정법을 이용한 금융시장위험관리의 응용 | 고루 |
2011-02 | VaR를 이용한 주식시장 위험과 CDS시장 위험의 관계에 대한 연구 : 국가별 횡단면 분석 | 이준희 |
2024 | Volatility Asymmetry as a Risk Factor and Product Innovation in Asset Management | 김종원 |
2020-02 | VR 게임의 특성이 이용의도에 미치는 영향: 기술 준비도의 조절효과를 중심으로 | 반경일 |
2022 | Wechat이 Mz세대&X 베이비붐 세대의 중국 소비자가 친환경 지속가능한 의류 구매의도에 주는 영향에 관한 연구 | 회온경 |
2022 | What Drive Shopping Motivations for Revenge Consumption? The Moderating Effect of Negative Emotions Caused by The COVID-19 | LE TRAN PHUOC MAI HOANG |
2016-08 | What Drives the Behavior of Investment Bankers? Risk Attitudes and Trading Characteristics | 우정석 |
2022 | What Social Media Influencer characteristics affect purchase intention? The role of Influencer-Brand Congruence and Influencer-Consumer Congruence as moderators | 하르첸코엘레나 |