2011-02 | Educating Supranational Citizens: The Incorporation of English Language Education into Curriculum Policies | 함승환 |
2011-02 | Educating Supranational Citizens: The Incorporation of English Language Education into Curriculum Policies | 함승환 |
2017-09 | Immigrant integration policy for future generations? A cross-national multilevel analysis of immigrant-background adolescents' sense of belonging at school | 함승환 |
2015-03 | The influence of principals’ instructional leadership on teachers’ use of autonomy-supportive instruction: An analysis of three Asia-Pacific countries | 함승환 |
2014-03 | The Institutionalization of Multicultural Education as a Global Policy Agenda | 함승환 |
2011-02 | Knowledge Expectations in Mathematics Teacher Preparation Programs in South Korea and the United States: Towards International Dialogue | 함승환 |
2013-03 | “융복합교육”의 개념화: 융(복)합적 교육 관련 담론과 현장 교사 포커스 그룹 면담을 중심으로 | 함승환 |
2013-06 | Multicultural Education and Asian Immigrants in Korea: Current Status and Evolving Issues | 함승환 |
2013-10 | Principal instructional leadership and teaching for learner autonomy: A multilevel analysis of the case of South Korea | 함승환 |
2013-03 | STEAM 교사 연구회 개발 자료 분석: 융복합교육적 접근 | 함승환 |
2020-09 | Towards a balanced multiculturalism? Immigrant integration policies and immigrant children's educational performance | 함승환 |
2017-02 | Truancy as systemic discrimination: Anti-discrimination legislation and its effect on school attendance among immigrant children | 함승환 |
2020-12 | Which schools are in greater need of culturally responsive leaders? A pedagogical uncertainty management perspective | 함승환 |
2016-09 | Whose perception of principal instructional leadership? Principal-teacher perceptual (dis)agreement and its influence on teacher collaboration | 함승환 |
2014-03 | 교사협력 학교풍토와 학습자 자율성 촉진 교수: 아시아 태평양 세 국가를 중심으로 | 함승환 |
2020-06 | 교육감 선거와 ‘인정의 정치’: 어떤 후보자가 ‘다문화’ 공약을 제시하는가? | 함승환 |
2014-04 | 교장의 수업지도성에 대한 자기-타인 평가일치가 학교 내 교사협력에 미치는 영향 | 함승환 |
2014-05 | 네 교사의 융복합교육 실행 경험의 이해 | 함승환 |
2015-06 | 다문화반차별정책의 교육적 방임 방지 효과: 이주배경 아동의 무단결석 현상을 중심으로 | 함승환 |
2014-12 | 다문화사회 친화적 교육과정 정책의 효과: 민족언어적 소수자 학생의 수학 흥미 및 성취도를 중심으로 | 함승환 |
2020-06 | 다문화정책은 이주아동의 사회통합에 늘 효과적인가?: 사회복지지출 규모를 고려한 비교사회정책적 재분석 | 함승환 |
2015-06 | 다문화정책의 사회통합 효과: 다문화교육정책이 이주배경 아동의 학교소속감에미치는 영향을 중심으로 | 함승환 |
2019-04 | 다문화주의 정책은 이주민의 사회통합을 돕는가? 이주배경 청소년의 교육적 통합 양상 재검토 | 함승환 |
2014-09 | 복지국가 유형과 교육복지의 제도적 모형 | 함승환 |
2019-10 | 어떤 교사가 문화감응성이 높은가? ‘교수 불확실성 관리’ 가설 | 함승환 |
2019-09 | 우수교사 확보를 위한 교사교육 개선 방향: 호주, 캐나다, 핀란드, 싱가포르 사례를 중심으로 | 함승환 |
2013-06 | 융복합교육 프로그램 구성을 위한 기초 연구: 현장 사례 분석을 통한 구성틀 적용 가능성 탐색 | 함승환 |
2016-03 | 융복합교육의 확장적 재개념화 가능성 탐색 | 함승환 |
2018-09 | 이주민 밀집지역 학교 교사가 경험하는 어려움의 성격: 개방체제 학교조직과 교사의 정치적 딜레마 | 함승환 |
2018-09 | 이주배경 학생 밀집에 따른 교사의 어려움: 학교장의 문화감응적 교수리더십의 조절효과 | 함승환 |