Browsing "TOURISM(관광학부)" byAuthor정철

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2012-08Destination Image Saturation정철
2021-06Distinctive roles of tourist eudaimonic and hedonic experiences on satisfaction and place attachment: Combined use of SEM and necessary condition analysis정철
2017-10The effect of food quality on behavioral intention in Korean restaurants: From the perspective of Chinese tourists정철
2018-12Effects of pro-environmental destination image and leisure sports mania on motivation and pro-environmental behavior of visitors to Korea's national parks정철
2012-01Enhancing destination image through travel website information정철
2017-05Exploring the Relationships between Involvement and Behavioral Intention in the Traditional Market : Focusing on Place Attachment as the Mediator and Gender as the Moderator정철
2022-01Food Waste Reduction from Customers’ Plates: Applying the Norm Activation Model in South Korean Context정철
2022-01Hotel guests’ psychological distance of climate change and environment-friendly behavior intention정철
2013-02K-pop 공연장 물리적 환경이 지각된 가치 및 만족에 미치는 영향정철
2016-11K-pop 공연장의 물리적 환경, 지각된 가치, 만족간의 구조적 관계정철
2013-02K-pop 인식이 한국의 관광이미지 및 방문의도에 미치는 영향 - 중국 대학생을 중심으로 -정철
2012-02K-pop이 한국의 관광이미지 및 방문의도에 미치는 영향정철
2020-11Leisure constraints and negotiation strategies of South Korean university students living in single-person households: a grounded theory exploration정철
2014-07Marine Tourist Motivations Comparing Push and Pull Factors정철
2013-01Multi-dimensions of patrons' emotional experiences in upscale restaurants and their role in loyalty formation: Emotion scale improvement정철
2019-04N포 세대는 왜 해외여행을 떠나는가?:니코마코스 윤리학의 아리스토텔레스 관점을 중심으로정철
2017-10A qualitative analysis of South Korean casino experiences: A perspective on the experience economy정철
2022-09Repositioning risk perception as a necessary condition of travel decision: The case of North Korea tourism정철
2012-08Structural Relationships between Chinese Tourists' Restaurant Selection Attributes, Satisfaction, Perceived Value, and Behavioral Intentions in South Korea정철
2018-02Understanding museum visitor satisfaction and revisit intentions through mobile guide system: moderating role of age in museum mobile guide adoption정철
2016-07Workplace fun for better team performance: focus on frontline hotel employees정철
2020-05가상가치평가법(CVM)을 이용한 국립공원 한라산 입장료 지불가치 추정정철
2011-11가족단위 축제참가자들의 교육적 체험 분석정철
2018-06게스트하우스 서비스품질이 신뢰, 만족도 및 충성도에 미치는 영향: 외래관광객을 중심으로정철
2017-08게스트하우스의 상호작용과 물리적 환경 품질이 만족도 및 충성도에 미치는 영향 -외래관광객을 중심으로-정철
2016-07게스트하우스의 서비스품질이 감정, 만족도 및 충성도에 미치는 영향 -외국인 관광객을 대상으로-정철
2015-07게임이론을 이용한 복합리조트 개발갈등 해소 전략 -제주신화역사문화공원 복합리조트 개발 사례를 중심으로-정철
2022-08계획행동이론을 적용한 코로나19 위험지각이 크루즈 관광객 행동의도에 미치는 영향 - 크루즈 경험의 조절효과 -정철
2016-07공간구문론을 적용한 도보관광 공간구조 분석 : 서울역 고가도로 보행화 사업을 중심으로정철
2019-05공간위상학적 특성과 관광환경정보가 공간 인지와 만족에 미치는 영향: 가상현실기법을 중심으로정철

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