Browsing "ADVERTISING & PUBLIC RELATIONS(광고홍보학과)" byTitle

Jump to:
All A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
  • Sort by:
  • In order:
  • Results/Page
  • Authors/Record:

Showing results 86 to 105 of 287

Issue DateTitleAuthor(s)
2013-11VOD 광고와 실시간 방송광고 효과비교: 광고시청 상황과 게재위치를 중심으로한상필
2004-12Westernization of Cultural Values in Korean Advertising : A Longitudinal Content Analysis of Magazine Ads from 1968-1998한상필
2010-12What Happens When the Apple Sponsors the Orange? : Congruent and Incongruent Matches of Brands with Events and Image Transfer Effect심성욱
2022-12When Machine Learning Meets Social Science: A Comparative Study of Ordinary Least Square, Stochastic Gradient Descent, and Support Vector Regression for Exploring the Determinants of Behavioral Intentions to Tuberculosis Screening이병관
2015-04Which Company is the Best for Green Advertising?: The Effects of Green Advertising on Cosumer Response Focused on Advertiser Characteristics한상필
2009-12Who influences whom? The Agenda-building relationship between political candidates and the media in the 2002 Michigan governor's race이병관
2023-08가상 인플루언서와 인간 인플루언서의 특성에 따른 광고효과 비교연구: 긍정적 정보와 부정적 정보의 조절효과를 중심으로심성욱
2009-10감성광고 전략을 활용한 SK 텔레콤 ‘사람을 향한 렌즈’ 광고캠페인 사례연구한상필
2010-12강남역 미디어폴에 관한 연구: 소비자 태도와 이용행태심성욱
2010-09개인의 e-헬스 리터러시(e-Health Literacy)가 의사-환자 커뮤니케이션에 미치는 영향이병관
2014-05건강 관련 행동의 예측을 위한 사회인지이론의 유용성 국내 건강신념모델 연구의 메타분석이병관
2014-08결핵 예방을 위한 텔레비전 공익 캠페인의 효과: 성향점수매칭 방법의 적용이병관
2010-02경기불황기 광고 활성화 방안 연구한상필
2014-09계량적 통계분석을 통한 매체별 광고비 예측 연구한상필
2012-12계획된 행동이론을 적용한 사회인지적 행동 모델의 유용성에 대한 메타분석이병관
2007-11계획된 행동이론을 적용한 온라인 콘텐츠 이용행동의 이해 :대학생 집단을 중심으로한미정
2012-12고속도로 야립광고가 수용자에게 미치는 효과 연구심성욱
2014-01공공갈등 이슈에 대한 정부의 갈등관리전략이 공중의 커뮤니케이션 행동과 정책수용에 미치는 영향한미정
2009-10공익광고 캠페인에 대한 수용자의 잠재효과 측정 연구: 2006년과 2008년의 WTP(willingness to pay) Methodology 분석결과를 중심으로한상필
2011-07공중의 예방접종 관련 지식·태도·행동의도에 미치는 매체 및 이용자 특성 영향력 연구이현우

BROWSE