2011-12 | Baker (1988)의 LocSeq에 대한 핵계층구조적 접근 | 안성호 |
2014-02 | The beliefs that underlie autonomy-supportive and controlling teaching: A multinational investigation | 장형심 |
2020-01 | Bloom의 신 교육목표 분류학에 근거한 2015 개정 고등학교 수학과 교육과정 성취기준 분석 | 김성훈 |
2019-09 | Bock의 명명반응 모형의 재모수화: 원형 모형과 개정 모형 | 김성훈 |
2020-11 | Braid group and leveling of a knot | 조상범 |
2018-12 | Calling, Career Preparation Behaviors, and Meaning in Life Among South Korean College Students | 김태선 |
2012-08 | Changes to the Educational Paradigm and Smart Learning: How Shall We View Them? | 권성호 |
2012-06 | A changing trajectory of proof learning in the geometry inquiry classroom | 주미경 |
2011-12 | CIPP 평가모형을 적용한 경력사원 입문교육 프로그램의 만족도에 영향을 미치는 요인분석 | 송영수 |
2011-06 | CIPP 평가모형을 적용한 경력사원 입문교육 프로그램의 만족도에 영향을 미치는 요인에 관한 연구 | 송영수 |
2012-02 | CIPP 평가모형을 적용한 대기업 신입사원 입문교육 만족도에 관한 연구-H그룹(기업집단)을 중심으로- | 송영수 |
2012-04 | CIPP 평가모형을 적용한 대학 e-러닝 영어전용강좌(EMI)의 학습만족도 연구 | 송영수 |
2015-11 | CIPP모형 기반 학교-지역사회 연계협력 수행평가지수 개발: 교육복지사업학교를 중심으로 | 박주호 |
2015-12 | A Class Model to Teach Cognitive and Metacognitive Reading Strategies for College Students’ Academic Reading | 한문섭 |
2018-11 | Clinical effects of mindfulness meditation and cognitive behavioral therapy standardized for insomnia A protocol for a systematic review and meta-analysis | 조한익 |
2012-04 | CMC 활용 글쓰기 환경과 면대면 글쓰기 환경에서의 동료 피드백 비교 | 김성연 |
2014-11 | Cognitive Task Analysis using different interview methods | 김동식 |
2019-02 | Common-Item Linking Methods for the Bi-factor Tree-Parameter Model in MIRT | 김성훈 |
2013-09 | A Comparative analysis of graduate HRD curricular content between the U.S. and Korea | 송지훈 |
2013-09 | A Comparative analysis of graduate HRD curricular content between the U.S. and Korea | 송지훈 |