2014-12 | The effect of types of information presentation on the flow and the instructional efficiency in multimedia learning | 김동식 |
2011-11 | The effects of motivational scaffolding on the learning process and outcome in CSCL: Based on the flow theory | 김동식 |
2013-11 | The effects of part-task sequencing and the level of element interactivity on schema automation and cognitive load | 김동식 |
2018-04 | The Effects of Representation Tool (Visible-Annotation) Types to Support Knowledge Building in Computer-Supported Collaborative Learning | 김동식 |
2016-04 | The effects of the online ideation tool on the creative potential and ideation process | 김동식 |
2014-11 | The effects of thought-provoking questioning strategies on the quality of argumentation and the collaboration load in SNS based collaborative learning | 김동식 |
2019-06 | The effects of visual representation fidelity and self-explantion prompts on mental model formation and cognitive load in adaptive learning environment | 김동식 |
2016-09 | Effects of WOE Presentation Types Used in Pre-training on the Cognitive Load and Comprehension of Content in Animation-Based Learning Environments | 김동식 |
2020-06 | The efffects of indexing prompts on problem-solving in case library learning | 김동식 |
2019-04 | Emphasis manipulation effect in terms of the least-abled sets on cognitive load, transfer, and instructional efficiency | 김동식 |
2020-08 | Integrating vicarious failure into learning from cases: a conceptual framework for the development of failure cases and scaffolds | 김동식 |
2020-09 | Promoting case indexing in case library learning: Effects of indexing prompts on self-explanation and problem solving | 김동식 |
2012-05 | A study on cognitive load and related factors at e-PBL | 김동식 |
2019-09 | Types and Timing of Scaffolding to Promote Meaningful Peer Interaction and Increase Learning Performance in Computer-Supported Collaborative Learning Environments | 김동식 |
2014-06 | 멀티미디어 학습에서 정보제시 유형이 몰입과 교수 효율성에 미치는 영향 | 김동식 |
2011-12 | 몰입 경험을 촉진하기 위한 이러닝 환경 개발 | 김동식 |
2017-06 | 복합적 과제 제시 전략과 시험 유형이 학습 성과, 인지부하, 교수효율성에 미치는 영향 | 김동식 |
2018-10 | 복합적 과제에서 전체과제계열화를 적용한 CTA(Cognitive-Task Analysis)가 전문가의 지식추출에 미치는 영향 | 김동식 |
2014-04 | 부분과제 계열화 방법과 과제요소 간 상호작용 수준이 과제 수행시간 및 정확도와 인지부하에 미치는 영향 | 김동식 |
2011-09 | 사이버대학 강의에서 스마트폰을 활용한 토론학습 인터페이스 설계연구 | 김동식 |
2013-12 | 애니메이션 기반의 이러닝에서 정보제시 유형이 인지부하와 학습내용 이해에 미치는 영향 | 김동식 |
2016-03 | 컴퓨터기반 협력학습에서 공유지식 형성을 위한 표상도구설계 | 김동식 |
2015-05 | 컴퓨터기반 협력학습을 위한 개념도작성도구의 비교분석 및 고찰 | 김동식 |
2015-12 | 텍스트 기반 개념학습에서 맥락적 정보가 학습 효율성, 개념적용에 미치는 영향과 필기기법과의 상관관계 연구 | 김동식 |
2011-12 | 협력 스크립트를 활용한 CSCL에서 발생하는 문제와 개선안의 효과에 관한 연구 | 김동식 |