185 0

체험과 소통 중심의 문화예술교육 수업 연구

Title
체험과 소통 중심의 문화예술교육 수업 연구
Other Titles
The study of Experience and Communication-oriented in cultual art education : Focused on the first grade of primary school in after-school art class
Author
김세윤
Alternative Author(s)
Kim, Se Yun
Advisor(s)
이부연
Issue Date
2011-02
Publisher
한양대학교
Degree
Master
Abstract
본 연구는 미술교육 패러다임 변화에 따른 ‘삶을 위한 미술교육(Art Education for Life)’의 실천을 위한 수업 연구이며, 미술교육을 통한 학교 문화예술교육의 실천 방안을 제안한다. 현재 우리나라에서 중요하게 다루어지고 있는 문화예술교육에 대한 이해를 바탕으로, 체험과 소통 활동 중심의 초등학교 방과후학교 미술 수업을 개발하고 적용해봄으로써 학교 문화예술교육의 지향점과 활성화를 위한 교육적 시사점을 제시하고자 한다.
URI
https://repository.hanyang.ac.kr/handle/20.500.11754/140787http://hanyang.dcollection.net/common/orgView/200000416887
Appears in Collections:
GRADUATE SCHOOL OF EDUCATION[S](교육대학원) > ARTS AND PHYSICAL EDUCATION(예체능학계열) > Theses (Master)
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Export
RIS (EndNote)
XLS (Excel)
XML


qrcode

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

BROWSE