Hanyang University repository
menu
검색
Library
Hanyang
Browse
Communities & Collections
Titles
Authors
My Repository
My Account
Receive email updates
Edit Profile
Repository at Hanyang University
Search
All of Repository
COLLEGE OF COMMUNICATION[E](언론정보대학)
ADVERTISING & PUBLIC RELATIONS(광고홍보학과)
Articles
Theses (Master)
Theses (Ph.D.)
Start a new search
Current filters:
Title
Author
Subject
Date Issued
Equals
Contains
ID
Not Equals
Not Contains
Not ID
Title
Author
Subject
Date Issued
Equals
Contains
ID
Not Equals
Not Contains
Not ID
Add filters:
Title
Author
Subject
Date Issued
Equals
Contains
ID
Not Equals
Not Contains
Not ID
Results/Page
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
55
60
65
70
75
80
85
90
95
100
Sort items by
Relevance
Title
Issue Date
In order
Ascending
Descending
Authors/record
All
1
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
Results 1-10 of 11 (Search time: 0.002 seconds).
Item hits:
Issue Date
Title
Author(s)
2022-10
택시표시등광고 효과에 관한 연구 : 아이트래커 측정 및 인식조사를 중심으로
심성욱
2021-06
디지털 사이니지 매체태도가 설치 기대효과와 장소성 형성에 미치는 영향 연구: 안전, 빛공해 문제의 조절효과
심성욱
2023-01
제페토(ZEPETO) 이용자의 라이프스타일 유형에 따른 광고 태도 연구 : 광고효과의 긍정적·부정적 인식의 조절영향을 중심으로
심성욱
2020-07
유튜브(YouTube) 뷰티 인플루언 서 속성이 콘텐츠 태도, 제품 태도, 구전의도, 구매의도에 미치는 영향 연구
심성욱
2021-05
아이트래커를 활용한 디지털 옥외광고 주목 행태 분석 연구: 설치 높이에 따른 시선 반응과 광고인지를 중심으로
심성욱
2022-05
아이돌 팬덤의 심리적 특성이 제품 광고효과에 미치는 영향
심성욱
2022-04
소셜미디어 틱톡의 특성이 광고효과에 미치는 영향 : 매체태도와 지각된 침입성의 조절변인을 중심으로
심성욱
2022-05
청소년의 페이스북과 틱톡의 이용동기에 따른 광고태도와 광고수용의도, 공유의도에 관한 연구
심성욱
2023-11
The Younger, the TikToker: Investigating Social Media Ad Platforms for Young American and Chinese Users
심성욱
2023-08
가상 인플루언서와 인간 인플루언서의 특성에 따른 광고효과 비교연구: 긍정적 정보와 부정적 정보의 조절효과를 중심으로
심성욱
previous
1
2
next
Discover
-Subject
4
광고태도
3
Purchase Intention
3
구매의도
2
Advertising Attitude
2
Brand Attitude
2
TikTok
2
광고효과
2
브랜드 태도
1
3D advertising
1
3D 광고
next >
-Date issued
4
2023
4
2022
2
2021
1
2020
BROWSE
Communities & Collections
Titles
Authors