2018-12 | An Explicit and Integrated NOS Flow Map in Instruction of Nature of Science based on the History of Science | 오준영 |
2017-12 | Greenhouse Effects in Global Warming based on Analogical Reasoning | 오준영 |
2011-07 | Lakatos의 발견법을 기반으로 한 인지적 수업모형 제안 | 오준영 |
2013-06 | Learners' ontological categories according to their mental models of plate boundaries | 오준영 |
2012-05 | A Possible Scientific Inquiry Model based on Hypothetico-Deduction Method Involving Abduction | 오준영 |
2017-05 | Suggesting a NOS Map for Nature of Science for Science Education Instruction | 오준영 |
2014-06 | Suggesting the enhanced lakatosian conflict map for science teaching | 오준영 |
2014-02 | Suggesting The NOS Flow Map for an Instruction of Nature of Science Oh, Jun-Young | 오준영 |
2014-06 | Understanding Natural Science Based on Abductive Inference: Continental Drift | 오준영 |
2016-11 | Understanding Scientific Inquiries of Galileo's Formulation for the Law of Free Falling Motion | 오준영 |
2014-04 | UNDERSTANDING THE ALTERNATIVE CONCEPTIONS OF PRE-SERVICE SECONDARY SCIENCE TEACHERS ABOUT TIDAL PHENOMENA BASED ON TOULMIN'S ARGUMENTATION | 오준영 |
2017-08 | Understanding the Estimation of Circumference of the Earth by of Eratosthenes based on the History of Science, For Earth Science Education | 오준영 |
2011-10 | USING AN ENHANCED CONFLICT MAP IN THE CLASSROOM (PHOTOELECTRIC EFFECT) BASED ON LAKATOSIAN HEURISTIC PRINCIPLE STRATEGIES | 오준영 |
2017-01 | Using the Lakatosian Conflict Map for conceptual change of pre-service elementary teachers about the seasons | 오준영 |
2015-10 | 과학 영재 학생의 지구계에 대한 지식과 중요성이 과학 동기에 미치는 영향: 탐색적 연구 | 오준영 |
2012-12 | 과학의 본성(NOS)을 기르기 위한 과학교육의 시각에서 태양계 우주론 발달과정에서 본 쿤(Kuhn)의 해석 | 오준영 |
2012-06 | 새로운 과학의 본성 흐름도를 바탕으로 한 과학의 본성에 대한 고등학생들의 믿음 탐색 : 별의 분광형 실험을 중심으로 | 오준영 |
2018-04 | 세계관을 바탕으로 통합과학 교육전략 제안: 기후변화를 중심으로 | 오준영 |
2013-02 | 융 복합 기초교양교육을 위한 과학의 본성교육: Kuhn의 과학철학의 이해중심으로 | 오준영 |