The Holiday Effect in China's Stock Market
- Title
- The Holiday Effect in China's Stock Market
- Other Titles
- 중국 A주 시장의 휴일 효과 : 무역 마찰 기반으로
- Author
- 이정걸
- Alternative Author(s)
- 이정걸
- Advisor(s)
- 강형구
- Issue Date
- 2022. 2
- Publisher
- 한양대학교
- Degree
- Master
- Abstract
- This paper uses reproducible anomalies to test the holiday effect of China’s A-share market. From January 2008 to October 2021, with a single portfolio analysis of all A-share samples, 25 (about 42.4%) anomalies are significant at the 5% level (|t|≥1.96). After using these anomalies to group the portfolios to test the holiday effect. It is found that there are still holiday effects in China’s market under different circumstances, and most holiday risks and returns are positively correlated.
|본 논문은 거래 마찰의 이상변수를 사용해서 중국 A주 시장의 휴일 효과를 검증했다. 2008년 1월부터 2021년 10월까지의 데이터를 사용해서 단일 포트폴리오를 통해 25개의 변수가 (약 42.4%) 총 59개의 변수 중 5%의 수준 하에 (|t|≥1.96) 유의한다. 복제 가능한 이상변수를 사용해서 A주 시장의 수익률을 조를 짠 후 포트폴리오의 휴일 효과를 검증했다. 결과적으로 보면 휴일 효과는 다양한 시나리오 하에 존재하고 그의 휴일 위험은 수익률에 영향을 주고 수익률과 정 상관관계를 갖는다.
- URI
- http://hanyang.dcollection.net/common/orgView/200000591219https://repository.hanyang.ac.kr/handle/20.500.11754/168499
- Appears in Collections:
- GRADUATE SCHOOL[S](대학원) > BUSINESS ADMINISTRATION(경영학과) > Theses (Master)
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