195 0

Full metadata record

DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor강형구-
dc.contributor.author이정걸-
dc.date.accessioned2022-02-22T02:17:05Z-
dc.date.available2022-02-22T02:17:05Z-
dc.date.issued2022. 2-
dc.identifier.urihttp://hanyang.dcollection.net/common/orgView/200000591219en_US
dc.identifier.urihttps://repository.hanyang.ac.kr/handle/20.500.11754/168499-
dc.description.abstractThis paper uses reproducible anomalies to test the holiday effect of China’s A-share market. From January 2008 to October 2021, with a single portfolio analysis of all A-share samples, 25 (about 42.4%) anomalies are significant at the 5% level (|t|≥1.96). After using these anomalies to group the portfolios to test the holiday effect. It is found that there are still holiday effects in China’s market under different circumstances, and most holiday risks and returns are positively correlated. |본 논문은 거래 마찰의 이상변수를 사용해서 중국 A주 시장의 휴일 효과를 검증했다. 2008년 1월부터 2021년 10월까지의 데이터를 사용해서 단일 포트폴리오를 통해 25개의 변수가 (약 42.4%) 총 59개의 변수 중 5%의 수준 하에 (|t|≥1.96) 유의한다. 복제 가능한 이상변수를 사용해서 A주 시장의 수익률을 조를 짠 후 포트폴리오의 휴일 효과를 검증했다. 결과적으로 보면 휴일 효과는 다양한 시나리오 하에 존재하고 그의 휴일 위험은 수익률에 영향을 주고 수익률과 정 상관관계를 갖는다.-
dc.publisher한양대학교-
dc.titleThe Holiday Effect in China's Stock Market-
dc.title.alternative중국 A주 시장의 휴일 효과 : 무역 마찰 기반으로-
dc.typeTheses-
dc.contributor.googleauthorLI ZHENJIE-
dc.contributor.alternativeauthor이정걸-
dc.sector.campusS-
dc.sector.daehak대학원-
dc.sector.department경영학과-
dc.description.degreeMaster-
dc.contributor.affiliation재무금융전공-
Appears in Collections:
GRADUATE SCHOOL[S](대학원) > BUSINESS ADMINISTRATION(경영학과) > Theses (Master)
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Export
RIS (EndNote)
XLS (Excel)
XML


qrcode

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

BROWSE