2010-06 | L1 Influence in Pronoun Resolution by L2 Learners of English | 이다미 |
2001-07 | L2 Development Through Collaborative Interaction | 이다미 |
2011-06 | L2 Processing of Inflectional Morphology by Korean Learners of English | 이다미 |
2002-12 | L2 retention and attrition by Korean returnees | 이다미 |
2006-12 | L2 Retention and Attrition of Korean Numeral Classifiers | 이다미 |
2006-06 | Markedness and L2 Acquisition of Numeral Classifiers | 이다미 |
2012-11 | On the Acquisition of Wh-Scope Marking in Korean-English Interlanguage | 이다미 |
2007-12 | Phase Penetration and L2 Korean Relative Clauses: A Proposal against the Structural Distance Hypothesis | 이다미 |
2008-05 | Processing constraints on relative clauses in Korean as a foreign language | 이다미 |
2008-06 | Processing of L2 English relative clauses: Testing the Filler-Gap hypothesis | 이다미 |
2015-11 | Relation Between Recast and Uptake: A Longitudinal Study in KSL Context | 이다미 |
2004-09 | A sentence processing study of relative clauses in Korean with two attachment sites | 이다미 |
2000-12 | Subject Deletion in Korean Texts | 이다미 |
2004-09 | Syntactic ambiguity resolution in L1 and L2 Korean: A study of relative clause attachment | 이다미 |
2001-09 | What Is the Best Predictor for L2 Attrition? | 이다미 |
2015-12 | 고쳐말하기와 학습자 반응의 관계: KSL 맥락에서의 시‧종단적 연구 | 이다미 |
2002-05 | 귀국자녀를 위한 한국어 교육 과정의 설계 및 평가 방식을 개발을 위한 연구 | 이다미 |
2005-08 | 부정적 피드백이 한국어 학습자의 주격과 목적격 조사 습득에 미치는 영향 | 이다미 |
2003-06 | 아동 담화에서 문중 -요의 양상과 기능 | 이다미 |
2006-06 | 유표성과 L2 수량 분류사 습득 | 이다미 |
2004-02 | 제2언어 습득: 내재적 언어능력 때문인가, 상호작용 때문인가? | 이다미 |
2000-12 | 제2언어습득: 이론과 문제점 | 이다미 |
2003-01 | 통사 처리 과정에서 한국어-영어 이중언어자의 뇌 활성화 | 이다미 |
2002-12 | 통사처리과정에서 한국어-영어 이중언어자의 뇌 활성화 | 이다미 |