235 0

집중권 방식 견인용 IPMSM의 영구자석 형상 설계에 관한 연구

Title
집중권 방식 견인용 IPMSM의 영구자석 형상 설계에 관한 연구
Other Titles
Design of Permanent-Magnet Traction-Drive Motors Having Concentrated Windings
Author
이주
Issue Date
2016-07
Publisher
대한전기학회
Citation
2016년도 제47회 대한전기학회 하계학술대회 논문집, Page. 851-852
Abstract
극수와 슬롯수가 2:3의 비율을 갖는 치 집중권 구조는 출력밀도 관점에서 우수하고, 권선 구조가 간단하여 제작이 용이하므로 차량용 견인용 전동기로서의 활용도가 높다. 본 논문에서는 집중권선을 사용한 210kW급 도시철도차량 견인용 IPMSM의 출력 밀도 향상과 토크리플 저감을 위한 영구자석 형상 설계 연구 내용을 다루었다.
URI
http://www.dbpia.co.kr/Journal/ArticleDetail/NODE07011607https://repository.hanyang.ac.kr/handle/20.500.11754/74411
Appears in Collections:
COLLEGE OF ENGINEERING[S](공과대학) > ELECTRICAL AND BIOMEDICAL ENGINEERING(전기·생체공학부) > Articles
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Export
RIS (EndNote)
XLS (Excel)
XML


qrcode

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

BROWSE