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최고경영자(CEO)모델의 광고효과에 관한 연구 : 모델의 유형 및 제품관여도의 상호작용을 중심으로

Title
최고경영자(CEO)모델의 광고효과에 관한 연구 : 모델의 유형 및 제품관여도의 상호작용을 중심으로
Other Titles
A Study on the Effects of CEO Spokesperson on the Consumers’ Product Attitudes and Purchase Intention.
Author
이경렬
Keywords
CEO모델; 유명인모델; 일반인모델; 제품관여도; 광고모델 유형; CEO spokesperson; celebrity; typical consumer; source credibility
Issue Date
2006-10
Publisher
한국광고홍보학회
Citation
한국광고홍보학보, v. 8, NO. 4, Page. 302-330
URI
https://www.dbpia.co.kr/journal/articleDetail?nodeId=NODE02499552https://repository.hanyang.ac.kr/handle/20.500.11754/186012
ISSN
1738-2475
Appears in Collections:
COLLEGE OF COMPUTING[E](소프트웨어융합대학) > MEDIA, CULTURE, AND DESIGN TECHNOLOGY(ICT융합학부) > Articles
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