264 0

과학중점과정 운영에 따른 기대효과와 교사와 학생들의 인식 조사

Title
과학중점과정 운영에 따른 기대효과와 교사와 학생들의 인식 조사
Author
김나미
Advisor(s)
오창호
Issue Date
2011-08
Publisher
한양대학교
Degree
Master
Abstract
우수한 이공계 인력 양성을 목적으로 2009년 교육과학기술부가 과학중점학교를 지정함에 따라 이에 따른 기대효과를 예상해 보고 과학중점과정에 대한 교사와 학생들의 인식을 조사해 봄으로써 더 나은 이공계 육성방안을 모색해 본다.
URI
https://repository.hanyang.ac.kr/handle/20.500.11754/139236http://hanyang.dcollection.net/common/orgView/200000417417
Appears in Collections:
GRADUATE SCHOOL OF EDUCATION[S](교육대학원) > SCIENCE AND MATHEMATICS(이학계열) > Theses (Master)
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Export
RIS (EndNote)
XLS (Excel)
XML


qrcode

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

BROWSE