Browsing "ADVERTISING & PUBLIC RELATIONS(광고홍보학과)" byAuthor이병관

Jump to:
All A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
  • Sort by:
  • In order:
  • Results/Page
  • Authors/Record:

Showing results 1 to 20 of 21

Issue DateTitleAuthor(s)
2012-04Attention cycles and the H1N1 pandemic: a cross-national study of US and Korean newspaper coverage이병관
2014-08Exploring the Use of Online Channels for Disseminating HIV/AIDS Knowledge The Diffusion of the “Hug AIDS” Online Campaign among Online Users이병관
2009-12Promoting Organ Donation through an Entertainment-Education TV Program in Korea: "Open Your Eyes"이병관
2019-07Social Media and Influenza Emergency: Content Analysis of Tweets during the 2015 MERS Outbreak in Korea이병관
2012-01The Effect of Computer-Mediated Social Support in Online Communities on Patient Empowerment and Doctor-Patient Communication이병관
2006-12The effects of information sources on consumeir reactions to direct-to-consumer (DTC) prescription drug advertising - A consumer socialization approach이병관
2022-12When Machine Learning Meets Social Science: A Comparative Study of Ordinary Least Square, Stochastic Gradient Descent, and Support Vector Regression for Exploring the Determinants of Behavioral Intentions to Tuberculosis Screening이병관
2009-12Who influences whom? The Agenda-building relationship between political candidates and the media in the 2002 Michigan governor's race이병관
2010-09개인의 e-헬스 리터러시(e-Health Literacy)가 의사-환자 커뮤니케이션에 미치는 영향이병관
2014-05건강 관련 행동의 예측을 위한 사회인지이론의 유용성 국내 건강신념모델 연구의 메타분석이병관
2014-08결핵 예방을 위한 텔레비전 공익 캠페인의 효과: 성향점수매칭 방법의 적용이병관
2012-12계획된 행동이론을 적용한 사회인지적 행동 모델의 유용성에 대한 메타분석이병관
2007-07광고 비주얼과 카피의 구조적 관계유형 분석연구이병관
2020-10국내 커뮤니케이션 연구의 통계분석방법의 현황과 문제점 : 지난 10년간 <한국언론학보> 게재 논문의 내용분석이병관
2023-08몰입형 소셜 VR 환경에서 아바타의 비언어적 커뮤니케이션 단서가 자기-노출에 미치는 영향 : 아바타 간 거리와 상대 아바타의 신체적 매력도를 중심으로이병관
2008-02새로운 미디어 공공 캠페인으로서 교육적-오락물의 설득 효과에 대한 탐구: 텔레비전 프로그램의 장기기증에 대한 개인의 태도와 행동에 미치는 영향이병관
2018-07유명인 모델의 공신력 척도는 얼마나 신뢰할 수 있는가? 신뢰도 일반화 메타 분석의 적용이병관
2010-01유아의 구강건강 실천행동 의도의 사회인지적예측변인에 대한 탐구: 건강신념모델과 계획된 행동이론의 비교를 중심으로이병관
2013-07지난 40년 간 공포소구 연구의 통합 국내 공포소구 연구에 대한 메타분석이병관
2005-09한국의 국가 이미지와 광고에 대한 일반적 평가가 상품및 기업 이미지에 미치는 영향중국의 대학생들을 대상으로이병관

BROWSE