Hanyang University repository
menu
검색
Library
Hanyang
Browse
Communities & Collections
Titles
Authors
My Repository
My Account
Receive email updates
Edit Profile
Repository at Hanyang University
Search
All of Repository
COLLEGE OF COMMUNICATION[E](언론정보대학)
ADVERTISING & PUBLIC RELATIONS(광고홍보학부)
ADVERTISING & PUBLIC RELATIONS(광고홍보학과)
INFORMATION SOCIOLOGY(정보사회학과)
JOURNALISM & MASS COMMUNICATION(신문방송학과)
ETC
Start a new search
Current filters:
Title
Author
Subject
Date Issued
Equals
Contains
ID
Not Equals
Not Contains
Not ID
Title
Author
Subject
Date Issued
Equals
Contains
ID
Not Equals
Not Contains
Not ID
Add filters:
Title
Author
Subject
Date Issued
Equals
Contains
ID
Not Equals
Not Contains
Not ID
Results/Page
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
55
60
65
70
75
80
85
90
95
100
Sort items by
Relevance
Title
Issue Date
In order
Ascending
Descending
Authors/record
All
1
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
Results 41-50 of 53 (Search time: 0.002 seconds).
Item hits:
Issue Date
Title
Author(s)
2005-06
제품원산지 스테레오타입이 한국기업의 국제광고효과에 미치는 영향에 관한 연구
한상필
2009-10
공익광고 캠페인에 대한 수용자의 잠재효과 측정 연구: 2006년과 2008년의 WTP(willingness to pay) Methodology 분석결과를 중심으로
한상필
2009-12
광고를 통한 금융 브랜드 제휴와 확장효과의 다양성에 관한 연구
한상필
2009-10
감성광고 전략을 활용한 SK 텔레콤 ‘사람을 향한 렌즈’ 광고캠페인 사례연구
한상필
2009-11
기업체 PR 담당자와 PR회사 실무자의 PR회사 전문성 인식에 대한 비교 연구: 상호지향성 모델을 이용한 탐색적 고찰
한상필
2007-09
정보제시형 텔레비전광고와 이미지제시형 텔레비전광고 간의 광고효과 이월률 차이에 관한 실증적 연구
한상필
2008-10
KRA 한국 마사회 광고사례연구 : ‘경마의 부정적 인식 해소’와 ‘KRA의 친근한 이미지 형성’의 성과와 과제
한상필
2009-04
국내 라디오방송의 채널 브랜드와 방송 품질에 관한 연구 : CBS, MBS, SBS, TBS 라디오방송을 중심으로
한상필
2009-07
텔레비전 광고효과의 이월(carryover)과소멸(decay)에 관한 실증적 연구
한상필
2009-02
텔레비전 광고효과에 미치는 이월효과 영향력 측정모형 비교연구
한상필
previous
1
...
2
3
4
5
6
next
Discover
-Subject
8
광고효과
5
brand
5
광고산업
5
브랜드
4
advertising effects
4
Mobile Advertising
4
광고조사
4
국제광고
4
이월률
3
Content Analysis
next >
-Date issued
13
2009
15
2008
9
2007
6
2006
8
2005
BROWSE
Communities & Collections
Titles
Authors