Browsing "COMMUNICATION DESIGN(커뮤니케이션디자인학과)" byTitle

Jump to:
All A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
  • Sort by:
  • In order:
  • Results/Page
  • Authors/Record:

Showing results 19 to 38 of 382

Issue DateTitleAuthor(s)
2023-09IC-PBL(산학협력 프로젝트) 수업을 통한 메타버스 시각적 표현의 구현확장 효과성 검증송지성
2019-06IoT 스마트 디바이스의 서비스 사용성 연구송지성
2003-09LAB-TOP COMPUTER의 판매증진을 위한 브랜드 이미지에 관한 연구 -TG삼보컴퓨터를 중심으로-송지성
2023-12MZ세대를 위한 사주유황 황주 패키지 리디자인정의태
2022-09NFT 예술작품 웹 사이트의 GUI 디자인 연구송민정
2023-09Research on blind box packaging design based on consumer psychologyCHOI ALBERT YOUNG
2023-03Robotic Manipulation System Design and Control for Non-Contact Remote Diagnosis in Otolaryngology: Digital Twin Approach송지성
2017-10The Role of UX and UI Design as a Branding Strategy for E-commerce Success in South KoreaWun Yunn, Chin
2015-09SNS의 변화에 따른 해시태그 GUI 디자인 연구송지성
2015-11SPA 브랜드 매장의 브랜드 선호도와 구매의도 향상을 위한 디스플레이 연구 - 쇼윈도우 구성요소를 중심으로 -김경숙
2017-02SPA브랜드의 스토어 아이덴티티에 관한 공간요인 분석김경숙
2005-12Static 텍스트 관점에서 본 시(詩)적 이미지 표현에 관한 연구Choi, Albert Young
2023-09A Study of the Color Configuration of Dunhuang(敦煌)Grottoes(石窟) Murals(壁画) in the Tang Dynasty under the Traditional Chinese “Five Colors” View of Color SystemCHOI ALBERT YOUNG
2008-11A Study on Package Design Shape Using Visual Tactility - Focused on the Domestic Drinks Market박규원
2023-03The technique of leaving white space in Xia Gui's works contains taoist philosophyCHOI ALBERT YOUNG
2020-03TF-IDF 알고리즘의 분석법을 활용한 브랜드 디자인 프로세스 개발 연구송지성
2023-03Understanding Korean Aesthetics in the Package Design of the History of Whoo by Culture Code Brand Design (CCBD) MethodologyCHOI ALBERT YOUNG
2023-08VMD기법에 의한 팝업 스토어 공간구성 요소가 브랜드 경험에 미치는 영향에 관한 연구 - 중국 내 명품 POP-UP Store 사례를 중심으로 -김경숙
2023-08VMD기법에 의한 팝업 스토어 공간구성 요소가 브랜드 경험에 미치는 영향에 관한 연구 - 중국 내 명품 POP-UP Store 사례를 중심으로 -김경숙
2022-03VR 기술을 접목한 온라인 전시의 사용성 평가에 관한 연구 -사용자 경험에 따른 UX디자인 요소를 중심으로-송지성

BROWSE