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LVMH의 주얼리 브랜드에 관한 연구 -크리스찬 디올, 루이비통, 프레드, 쇼메, 불가리, 레포시, 티파니 앤 코를 중심으로-

Title
LVMH의 주얼리 브랜드에 관한 연구 -크리스찬 디올, 루이비통, 프레드, 쇼메, 불가리, 레포시, 티파니 앤 코를 중심으로-
Other Titles
A Study on the LVMH’s Jewelry Brands-Focusing on Christian Dior, Louis Vuitton, Fred, Chaumet, Bulg ari, Reposi, Tiffany & Co.-
Author
이형규
Keywords
Moët Hennessy-Louis Vuitton; 모엣헤네시 루이비통; LVMH Jewelry brand; LVMH 주얼리 브랜드; Jewelry Brand; 주얼리 브랜드
Issue Date
2023-06
Publisher
한국디자인문화학회
Citation
한국디자인문화학회지, v. 29, NO 2, Page. 225-236
Abstract
LVMH는 현재 가장 급성장을 이루고 있는 명품 브랜드 그룹으로서 명품 브랜드 75개를 보유하고 세계적인 주얼리 브랜드 5개와 크리스찬 디올과 루이 비통의 주얼리 파트를 소유하고 있다. 그러나 국내에서LVMH의 주얼리 브랜드에 관한 연구는 미흡한 실정이다. 이에 다양한 경로로 LVMH의 주얼리 브랜드를분석함으로써 그룹에서 브랜드를 어떤 기준으로 선정하고 관리하는지 알아보았다. LVMH는 1995년 처음 주얼리 브랜드 프레드를 인수하기 시작하여 크리스찬 디올에 주얼리 파트를 론칭하고 쇼메를 인수하였다. 불가리와 전략적 제휴를통하여 합병하였으며 루이 비통에 주얼리 파트를 론칭하였다. 레포시와 파트너십을 맺고 최근 티파니 앤코를 인수하였다. LVMH는 주얼리 브랜드의 전통성, 브래드의 지명도, 제품의 품질을 높게 평가하였다. 그룹에서 브랜드를 관리할 때 브랜드의 전통성, 주얼리제품 품질 관리, 디자인, 마케팅, 브랜드의 독립성 5가지의 요소로 구분하여 분석한 결과, 시대의 변화에 적응하지 못하거나 구조적인 문제로 정체된 브랜드를인수하여 고유의 정체성과 제품의 품질은 살리고 디자인은 트렌드에 맞게 변형하였다는 것을 알 수 있다. 또한, 최근 LVMH에서 주얼리&시계 수익률이 2배 가까이 상승한 것을 볼 수 있었으며 향후 그룹의 주얼리 부문은 더욱 확장될 것으로 예측된다.
LVMH is currently the fastest-growing luxury brand group, owning 75 luxury brands, five world-class jewelery brands, and jewelery divisions of Christian Dior and Louis Vuitton. However, studies on LVMH’s jewelry brands in Korea are insufficient. Therefore, by analyzing LVMH’s jewelry brands through various channels, I investigated what criteria the group selects and manages brands.LVMH first started acquiring Fred, a jewelry brand, in 1995, launched a jewelry division for Christian Dior, and acquired Chaumet. It was merged with Bulgari through a strategic alliance and launched the jewelry part in Louis Vuitton. It formed a partnership with Reposi and recently acquired Tiffany & Co. LVMH highly evaluated the jewelry brand’s tradition, Brad’s reputation, and product quality. When managing a brand in the group, the brand’s tradition, jewelry product quality management, design, marketing, and brand independence were divided into five elements and analyzed. It can be seen that by taking over, the unique identity and quality of the product were preserved, and the design was transformed to fit the trend. In addition, it was recently observed that LVMH’s jewelry & watch yields nearly doubled, and the group’s jewelry division is expected to expand further in the future.
URI
https://information.hanyang.ac.kr/#/eds/detail?an=edskci.ARTI.10262735&dbId=edskcihttps://repository.hanyang.ac.kr/handle/20.500.11754/190175
ISSN
1598-6497
DOI
10.18208/ksdc.2023.29.2.225
Appears in Collections:
COLLEGE OF DESIGN[E](디자인대학) > JEWELRY & FASHION DESIGN(주얼리·패션디자인학과) > Articles
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