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아일랜드형 버스쉘터광고의 효과에 관한 연구 -강남지역을 중심으로-

Title
아일랜드형 버스쉘터광고의 효과에 관한 연구 -강남지역을 중심으로-
Other Titles
The Study on the Effectiveness of Island Bus Shelter Advertising : Kangnam Area
Author
심성욱
Keywords
버스쉘터; 광고효과; 광고태도; Bus Shelter; Advertising Effect; Advertising Attitude
Issue Date
2008-11
Publisher
한국OOH광고학회
Citation
OOH광고학연구, v. 5, NO. 3, Page. 5-26
Abstract
지금까지 아일랜드형 버스쉘터 광고에 대한 연구는 활발하지 않았다. 이러한 차원에서 볼 때 앞으로 더욱 확장될 계획을 가지고 있는 버스쉘터광고효과에 대한 연구가 필요하다고 할 수 있겠다. 따라서 본 연구에서는 국내에서 다루어지지 않았던 아일랜드 버스쉘터광고에 대한 접근을 통해서 소비자의 버스쉘터광고에 대한 광고인지와 광고태도, 브랜드인지, 브랜드태도, 구매의도 등 버스쉘터광고효과에 대해 알아보고자 했다. 본 연구를 위해 14개의 측정항목을 활용하였으며, 각 측정항목은 확인적 요인분석을 통해 타당성을 입증하였다. 분석결과 광고인지가 광고태도에, 광고태도는 상표인지 및 상표태도에, 상표태도는 구매의향에 각각 유의미한 영향을 미치는 것으로 나타났으며, 다만 상표인지가 상표태도에 미치는 영향만 유의미하지 않았다.;There were few research about bus shelter advertising. It's time to do research about bus shelter advertising. Therefore, this study seek to find the relationship between advertising awareness and advertising attitude and brand awareness and brand attitude and purchase intention focusing on bus shelter advertising. In result, this study found the relationship between advertising awareness and advertising attitude and brand awareness and brand attitude and purchase intention by using AMOS. However, brand awareness did not influence brand attitude.
URI
https://www.dbpia.co.kr/journal/articleDetail?nodeId=NODE01429234https://repository.hanyang.ac.kr/handle/20.500.11754/186340
ISSN
1975-9053
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COLLEGE OF COMMUNICATION[E](언론정보대학) > ADVERTISING & PUBLIC RELATIONS(광고홍보학과) > Articles
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