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dc.contributor.author이상명-
dc.date.accessioned2022-11-08T05:23:40Z-
dc.date.available2022-11-08T05:23:40Z-
dc.date.issued2021-10-
dc.identifier.citation기업경영연구, v. 28, NO. 5, Page. 135-153en_US
dc.identifier.issn1229-957Xen_US
dc.identifier.urihttps://www.earticle.net/Article/A402271en_US
dc.identifier.urihttps://repository.hanyang.ac.kr/handle/20.500.11754/176427-
dc.description.abstract대중소기업의 양극화 해소와 동반성장을 목적으로 추진된 대중소기업의 상생협력은 기업이 필수적으로 수 행해야하는 기업의 사회적 책임(CSR)으로 인식되어 여러 기업에서 수행되었지만 성공적으로 정착하지 못하고 있는 상황이다. 기업의 경제적 가치와 사회적 가치 창출의 연계성을 강조하는 공유가치창출(CSV)은 물론, 최근 기업들의 주요 관심사로 인식되는 ESG 경영의 관점에서도 대중소기업의 상생협력은 기업들이 추구해야하는 주요 활동이라고 할 수 있다. 본 연구는 대중소기업의 상생협력에 대한 성공 방안을 한국암웨이의 사례를 통해 파악하고자 하였다. 1998 년 시작된 한국암웨이의 원포원 프로젝트는 참여 기업들을 안정적으로 성장시키고 있으며, 최근에는 상생협력 을 넘어 공익 및 사회적 가치의 실현도 달성하고 있다. 이러한 성과를 볼 때, 한국암웨이의 원포원 프로젝트는 대중소기업의 상생협력의 대표적인 성공사례로써 기업들에게 다양한 시사점을 제공할 수 있는 실증적 사례라 고 할 수 있다. 따라서 본 연구는 원포원 프로젝트의 발전과정과 성과를 통해 기업들이 실무적으로 활용할 수 있는 시사점을 제공하고자 한다.;The win-win cooperation of large company and SMEs, promoted for the purpose of resolving the polarization of large company and SMEs, and for mutual growth, has been recognized as a corporate social responsibility(CSR) that enterprises must perform, and has been carried out by several companies, but has not been successfully established. From the point of view of Creating shared value(CSV), which emphasizes the linkage between corpo- rate economic and social value creation, and ESG management, which is recognized as a major concern of compa- nies, win-win cooperation between large company and SMEs can be a major activity that companies should pursue. This study tried to find out the success way for win-win cooperation between large company and SMEs through the case of Amway Korea. Amway Korea's One For One project, which started in 1998, is stably growing partic- ipating SMEs, and has recently achieved public interests and social values beyond win-win cooperation. Considering these achievements, Amway Korea's One For One project is a representative successful case of win-win cooperation of large company and SMEs, and can be an empirical case that can provide various implications for companies. Therefore, this study aims to provide implications that companies can use in practice through the development proc- ess and performance of the One For One project.en_US
dc.languagekoen_US
dc.publisher한국기업경영학회en_US
dc.subjectWin-Win Cooperationen_US
dc.subjectCSRen_US
dc.subjectCSVen_US
dc.subjectESGen_US
dc.subjectAmway Koreaen_US
dc.subjectOne for One Projecten_US
dc.subject상생협력en_US
dc.subject기업의 사회적 책임en_US
dc.subject공유가치창출en_US
dc.subject한국암웨이en_US
dc.subject원포원 프로젝트en_US
dc.title한국암웨이의 상생협력 사례 연구 : 원포원 프로젝트를 중심으로en_US
dc.title.alternativeA Case on Win-Win Cooperation of Amway Korea : Focused on One For One Projecten_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.no5-
dc.relation.volume28-
dc.relation.page135-153-
dc.relation.journal기업경영연구-
dc.contributor.googleauthor이재석-
dc.contributor.googleauthor김도성-
dc.contributor.googleauthor이상명-
dc.sector.campusS-
dc.sector.daehak경영대학-
dc.sector.department경영학부-
dc.identifier.pidsanglee-
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COLLEGE OF BUSINESS[S](경영대학) > BUSINESS ADMINISTRATION(경영학부) > Articles
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