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dc.contributor.author이은수-
dc.date.accessioned2022-04-27T02:22:04Z-
dc.date.available2022-04-27T02:22:04Z-
dc.date.issued2021-10-
dc.identifier.citation한국철도학회논문집, 24(10), 148, pp.829-840 Oct, 2021en_US
dc.identifier.issn2288-2235-
dc.identifier.issn1738-6225-
dc.identifier.urihttps://www.dbpia.co.kr/journal/articleDetail?nodeId=NODE10661816-
dc.identifier.urihttps://repository.hanyang.ac.kr/handle/20.500.11754/170336-
dc.description.abstractTo uniformly transfer wireless power delivery toward multiple Rx circuits under a magnetic dead-zone, an analog controller-based high efficiency synchronous rectifier is proposed in this paper. To compensate for the reactance of long-line Tx coils for dynamic wireless power transfer (WPT) systems of railway vehicles, segmented resonant capacitors are inevitably used in each Tx coil line. In this case, magnetic dead-zones exist on the segmented resonant capacitors, and they cause unbalanced wireless power delivery among multiple Rx circuits. Thus, load power of the multiple synchronous rectifiers, which are connected in parallel, should be appropriately controlled for uniformly wireless powering of Rx circuits. Using the proposed controller including phasor detection circuit, integrator, comparators, and reference generators, optimal duty cycle can be provided to the synchronous rectifiers for uniform wireless power delivery. As a result, uniform wireless powering of the two rectifiers has been achieved for 500 kW load power by the proposed rectifier, which has 97.0% power efficiency, although one of the Rx circuits is under a magnetic dead-zone. 본 논문에서는 다수의 수신부를 장착한 철도차량이 자기장 사구간에 노출되더라도 다수 수신부로 균등한 무선전력전송이 가능한 아날로그 제어기 기반 고효율 동기정류기를 제안한다. 철도차량의 동적 무선전력전송용 긴 무선급전 선로의 리액턴스를 보상하고자, 무선급전 구간마다 분할 공진 커패시터를 필수적으로 적용해야 한다. 이 경우, 분할 공진 커패시터 위에 물리적으로 위치하는 수신부는 자기장이 존재하지 않는 자기장 사구간에 노출되고, 이로 인해 각수신부별 전송전력이 균등하지 않아 저효율 및 다른 하나의 수신부측에 전력전송부담이 가중되어 소자 파괴의 위험성에 노출된다. 그러므로, 병렬로 연결된 다수의 동기정류기의 동일한 전력전송을 위한 출력전력전송 제어가 필수적이다. 위상 검지회로, 적분기, 비교기, 기준전압 발생기 등을 포함하는 제어기를 통해, 각 동기정류기의 균등한 무선전력전송이 가능하다. 결과적으로 250 kW급 2개의 수신부 중 하나의 수신부가 자기장 사구간에 노출되더라도, 제안하는 제어기를 통해 2개의 수신부가 동일한 전력을 전송함으로써 97%의 최대 효율로 약 500 kW 급 무선전력전송이 가능함을 시뮬레이션을 통해 증명하였다.en_US
dc.description.sponsorship본 연구는 한국철도기술연구원 주요사업의 연구비 지원으로 수행되었습니다.en_US
dc.language.isoko_KRen_US
dc.publisherKorean Society for Railwayen_US
dc.subjectSynchronous rectifieren_US
dc.subjectWireless power transferen_US
dc.subjectMagnetic dead-zoneen_US
dc.subjectUniformly wireless power deliveryen_US
dc.subjectRailway vehiclesen_US
dc.subject동기정류기en_US
dc.subject무선전력전송en_US
dc.subject자기장 사구간en_US
dc.subject균등 전력전송en_US
dc.subject철도차량en_US
dc.titleController Design of Synchronous Rectifier for Uniformly Wireless Power Delivery of Multiple Rx Coilsen_US
dc.title.alternative수신부 균등 무선전력전송을 위한 동기정류기용 제어기 설계en_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.doi10.7782/JKSR.2021.24.10.829-
dc.relation.journalJournal of the Korean Society for Railway-
dc.contributor.googleauthor이, 은수-
dc.contributor.googleauthor이, 건복-
dc.contributor.googleauthor김, 명룡-
dc.relation.code2021028116-
dc.sector.campusE-
dc.sector.daehakCOLLEGE OF ENGINEERING SCIENCES[E]-
dc.sector.departmentSCHOOL OF ELECTRICAL ENGINEERING-
dc.identifier.pideunsoo86-
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