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Who Cares about Consumers? Evidence from FTC Enforcement Actions

Title
Who Cares about Consumers? Evidence from FTC Enforcement Actions
Other Titles
소비자는 누가 보호하는가? 미국 공정거래위원회 제재 사례 중심
Author
이현호
Alternative Author(s)
이현호
Advisor(s)
이창민
Issue Date
2022. 2
Publisher
한양대학교
Degree
Doctor
Abstract
This paper empirically analyzes the impact on CEOs and companies when filed for infringement of consumer interests. The sample is selected for cases enforced by the Federal Trade Commission (FTC) from 1995 to 2015. We use the synthetic control method (SCM) to estimate the effects of infringement on consumer interests on outcome variables. SCM is used to estimate the impact of policy intervention on outcome variables. As a result of the analysis, FTC Filing has no effect on CEO turnover and corporate performance. However, corporate governance has improved since the FTC filing. The CEO and the board of directors are punished for failing to complete M&A. This governance improvement is not caused by infringement of consumers' interests, but by infringement of shareholders' interests.|이 논문은 소비자 이익 침해로 제소된 경우 CEO와 기업에 미치는 영향을 실증 분석한다. 표본은 Federal Trade Commission (FTC)가 1995년부터 2015년까지 제재한 사건을 대상으로 선정한다. Synthetic control method (SCM)을 사용하여 소비자의 이익에 대한 침해가 결과 변수에 미치는 영향을 추정한다. SCM은 정책 개입이 결과 변수에 미치는 영향을 추정하는 데 사용된다. 분석결과, FTC Filing은 CEO turnover과 기업의 Performance에 영향이 없다. 그러나 FTC filing 이후 기업의 지배구조가 개선된다. 이때 CEO와 이사회는 완전한 M&A을 못한 것에 처벌을 받는다. 이러한 지배구조개선은 소비자 이익침해가 아니라 주주 이익침해로 발생한 것이다.
URI
http://hanyang.dcollection.net/common/orgView/200000593745https://repository.hanyang.ac.kr/handle/20.500.11754/168503
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GRADUATE SCHOOL[S](대학원) > BUSINESS ADMINISTRATION(경영학과) > Theses (Ph.D.)
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