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The impact of CSR communication on Trust in CSR: Focusing on the moderating effect of media exposure

Title
The impact of CSR communication on Trust in CSR: Focusing on the moderating effect of media exposure
Author
왕이보
Alternative Author(s)
왕이보
Advisor(s)
박병진
Issue Date
2022. 2
Publisher
한양대학교
Degree
Master
Abstract
Currently, studies on CSR communication keep emerging, but there is alack of research on the relationship between news media and CSR communication. In order to increase the research boundary of CSR communication, this study takes Chinese consumers as the research object and explores the positive impact of CSR communication factors on CSR perception on the basis of previous studies. In addition, this paper also studied the mediating role of media exposure in CSR communication. The results showed that personal relevance, factual tone, consistency and transparency have a significant impact on consumers' CSR perception during CSR communication, and media exposure has a moderating effect on CSR communication.|현재 CSR 커뮤니케이션에 관한 연구는 계속 나오고 있지만, 뉴스 미디 어와 CSR 커뮤니케이션의 관계에 대한 연구는 부족한다. 본 연구는 CS R 커뮤니케이션의 연구 경계를 높이기 위해 중국 소비자를 연구대상으 로 CSR 커뮤니케이션 요인이 CSR 인식에 미치는 긍정적 영향을 기존 연구를 바탕으로 연구한다. 또한, 본 논문은 CSR 커뮤니케이션에서 미 디어 노출의 매개 역할에 대해서도 연구한다. 그 결과 CSR 커뮤니케이 션이 개인의 관련성, 메세지 톤, 일관성, 투명성과 소비자의 CSR 인식 사이에 큰 영향을 미치고, 미디어 노출은 CSR 커뮤니케이션에 완화된 영향을 미치는 것으로 나타났다.
URI
http://hanyang.dcollection.net/common/orgView/200000595132https://repository.hanyang.ac.kr/handle/20.500.11754/168500
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GRADUATE SCHOOL[S](대학원) > BUSINESS ADMINISTRATION(경영학과) > Theses (Master)
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