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웹디자인의 일러스트레이션의 조건과 환경

Title
웹디자인의 일러스트레이션의 조건과 환경
Other Titles
On the Conditions Elements of Web Design
Author
박규원
Issue Date
2003-05
Publisher
한국일러스트아트학회
Citation
일러스트레이션학 연구, v. 12, no. 0, page. 67-82
Abstract
디지털 하이테크놀로지 시대라는 현대에 새로운 커뮤니케이션 매체로 월드와이드웹은 전 세계인의 거리를 혁신적으로 변화시켰고 가장 강력한 커뮤니케이션 매체로 성장되었다. 그러한 상황적 변화는 감당하기 어려운 정보의 극대화 현상을 말하는 블러(Blur)까지 이르렀다. 감당하기 어려운 정보의 해석과 사용자에 의한 `상호작용`을 유도하기 위한 방법들이 다양하게 모색되고 있다. 이러한 프로세스의 다각화는 시각적인 차별이 요구되고 있으며 심리적 접근이 용이한 동영상에 의해 일러스트레이션의 사용은 여러 가지 측면에서 기술적 방법론을 가져왔다. 이제는 단순한 정보량이 많거나 아니면 아름답게만 보이는 것이 문제를 안고 있으므로 정보를 전달하고자 하는 사이트의 커뮤니케이션 측면과 네비게이션을 효율적으로 할 수 있게 서포트하는 디자인이 되어야 하는 것이다. 극대화된 정보량의 효과적인 상호작용을 위한 일러스트레이션의 역할을 여러 가지 요소를 통해 연구한 것이다. In the modern era of digital high technology, the World Wide Web has radically changed the concept of distance and has become the most powerful means of communication. Such an abrupt environmental change has resulted in the so-called `blur` theat represents the unmanageable flood of information. A variety of means have been developed for the interpretation of unmanageable information and for the interactive reactions by users. The diversification in processes demand visual distinction. Animated images are easy to access psychologically. The big size of information and the beautiful appearance only may not serve the purpose. The design of a web site should be able to support all the requirements in terms of communication and navigation. The current paper discusses the role of illustrations and their elements for the effective interaction of the maximized data.
URI
http://kiss.kstudy.com/thesis/thesis-view.asp?key=2216799https://repository.hanyang.ac.kr/handle/20.500.11754/155736
ISSN
1229-5558
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