254 0

현행 고등학교 수학과 교육과정과 대학입시에서 나타난 문제점과 개선방안

Title
현행 고등학교 수학과 교육과정과 대학입시에서 나타난 문제점과 개선방안
Other Titles
On the Problem and the Improvement Measures of the Current High School Mathematics Curriculum and the University Entrance Examination
Author
박정문
Alternative Author(s)
Park, Jung Moon
Advisor(s)
장주섭
Issue Date
2008-08
Publisher
한양대학교
Degree
Master
Abstract
이 논문의 목적은 현행 고등학교 수학과 교육과정과 대학 입시제도의 문제로 인하여 우리나라 학생들의 수학실력이 저하되고 있음을 인식하고 그 문제 요인을 파악하고 대안을 제시하므로 수학교육을 정상화하는데 그 목적이 있다. 이를 위하여 현행 고등학교 수학과 교육과정과 대학 입시에서 나타난 문제점과 이를 해결하기 위한 개선방안에 대하여 살펴보고자 한다.; The mathematical ability of the freshman in the university is lowered because of the problems of current high school mathematics curriculum and the university entrance examination system. The purpose of this paper is recognizing the problems of current high school mathematics curriculum and the university entrance examination. And then, we try to find the improvement method how to make a high school mathematics more advanced level.
URI
https://repository.hanyang.ac.kr/handle/20.500.11754/146823http://hanyang.dcollection.net/common/orgView/200000410303
Appears in Collections:
GRADUATE SCHOOL OF EDUCATION[S](교육대학원) > SCIENCE AND MATHEMATICS(이학계열) > Theses (Master)
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Export
RIS (EndNote)
XLS (Excel)
XML


qrcode

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

BROWSE