Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | 한정순 | - |
dc.contributor.author | 한규태 | - |
dc.date.accessioned | 2020-04-06T17:22:37Z | - |
dc.date.available | 2020-04-06T17:22:37Z | - |
dc.date.issued | 2008-08 | - |
dc.identifier.uri | https://repository.hanyang.ac.kr/handle/20.500.11754/146820 | - |
dc.identifier.uri | http://hanyang.dcollection.net/common/orgView/200000410137 | en_US |
dc.description.abstract | 기하학은 고대부터 현대에 이르기까지 인류의 생활에 직접적인 영향을 끼치고 있는 학문 중 하나이다. 하지만 학생들의 인지발달 수준과 현재 학교에서 진행되고 있는 기하교육의 수준에는 약간의 차이가 생기게 되는데 이로 인해 학생들은 기하학을 어렵고, 흥미없는 과목이라 인식하고 있다. 기하학은 수학적 이해와 사고 능력을 확장시킬 수 있는 중요한 도구라 할 수 있는데, 학생들의 기하학의 실패는 전반적인 수학의 실패로 이어질 수 있다. 따라서 학생들의 수준에 맞는 기하학 교육의 필요성이 요구된다. 본 연구에서는 Van Hiele의 이론을 토대로 하여 학생들의 기하학 수준에 대해 알아보고, 학생들의 수준변화를 알아봄으로써 보다 효과적인 기하학습 방법을 개발함으로써 학생들이 기하학에 대한 흥미를 높이고 기하 능력 신장에 도움이 되고자 한다.; Geometry is one of sciences which influence our life from ancient times to modern. But a some differences between student's intellectual level and geometry education in the middle school causes students to think of geometry as difficult and an interesting subject. Geometry is a useful tool for developing mathematical understanding and thinking. In addition failing understand geometry leads to a failure in understanding mathematics. Therefore a geometry education of suitable for student's level is needed. In this thesis, on the basis of Van Hiele's theory we investigate student's geometry level and a variations of student's level we develop a method of objective geometry education, enhance student's interests and contribute to students' geometry understanding. | - |
dc.publisher | 한양대학교 | - |
dc.title | 중학교 기하영역에 관한 연구 | - |
dc.title.alternative | The study on the geometry education for middle school students : by the Theorem of Van Hiele`s | - |
dc.type | Theses | - |
dc.contributor.googleauthor | 한규태 | - |
dc.contributor.alternativeauthor | Han, Kyu - Tae | - |
dc.sector.campus | S | - |
dc.sector.daehak | 교육대학원 | - |
dc.sector.department | 이학계열 | - |
dc.description.degree | Master | - |
dc.contributor.affiliation | 수학교육 전공 | - |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.