209 0

그림을 통한 삼각함수 덧셈정리 지도방안 연구

Title
그림을 통한 삼각함수 덧셈정리 지도방안 연구
Other Titles
A Study of Teaching Methods in Addition Fomulas of Trigonometric Functions using a Picture
Author
정현지
Alternative Author(s)
Jung, Hyun Ji
Advisor(s)
김희식
Issue Date
2011-02
Publisher
한양대학교
Degree
Master
Abstract
본 논문에서는 제 7차 개정 수학교육과정에서 고등학교 2학년 과정인 『수학Ⅱ』의 삼각함수 덧셈정리 단원의 지도 방안을 새롭게 구성한다. 이를 위해 현 교과서에 소개된 삼각함수 덧셈정리 지도방법을 분석하고 교과서를 재구성 하며 또한 이에 따른 학습 지도안을 작성하여 본다.
URI
https://repository.hanyang.ac.kr/handle/20.500.11754/140797http://hanyang.dcollection.net/common/orgView/200000416106
Appears in Collections:
GRADUATE SCHOOL OF EDUCATION[S](교육대학원) > SCIENCE AND MATHEMATICS(이학계열) > Theses (Master)
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Export
RIS (EndNote)
XLS (Excel)
XML


qrcode

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

BROWSE