312 0

도형을 이용한 자연수 세제곱 합의 지도 방안

Title
도형을 이용한 자연수 세제곱 합의 지도 방안
Other Titles
A study on teaching method for the sum of cubed natural numbers using figures
Author
이하나
Alternative Author(s)
Lee, Ha Na
Advisor(s)
김희식
Issue Date
2013-08
Publisher
한양대학교
Degree
Master
Abstract
본 논문에서는 「제 7차 개정 수학교육과정」에서 고등학교 2학년 과정인 「수학Ⅰ」의 수열 단원 중 자연수 세제곱의 합에 대한 지도 방안을 새롭게 제안한다. 이를 위해 현 교과서에 있는 「수학Ⅰ」의 수열의 합 지도 방법을 분석하고 교과서를 재구성하여 실제 학교 수업에서 효율적으로 사용할 수 있도록 새로운 학습지도안을 작성한다.
URI
https://repository.hanyang.ac.kr/handle/20.500.11754/132914http://hanyang.dcollection.net/common/orgView/200000422489
Appears in Collections:
GRADUATE SCHOOL OF EDUCATION[S](교육대학원) > SCIENCE AND MATHEMATICS(이학계열) > Theses (Master)
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Export
RIS (EndNote)
XLS (Excel)
XML


qrcode

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

BROWSE