213 0

중등학교 기하영역의 효율적인 지도 방안

Title
중등학교 기하영역의 효율적인 지도 방안
Author
이용범
Advisor(s)
김완세
Issue Date
2016-08
Publisher
한양대학교
Degree
Master
Abstract
본 연구는 반 힐레(Van Hiele)의 수학학습 수준이론, 딘즈(Dienes)의 수학 지도-학습의 원리를 분석하고 이를 바탕으로 기하교육의 효율적인 지도 안을 연구하였다.
URI
https://repository.hanyang.ac.kr/handle/20.500.11754/126214http://hanyang.dcollection.net/common/orgView/200000487091
Appears in Collections:
GRADUATE SCHOOL OF EDUCATION[S](교육대학원) > MAJOR IN MATHEMATICS EDUCATION(수학교육전공) > Theses(Master)
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Export
RIS (EndNote)
XLS (Excel)
XML


qrcode

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

BROWSE