159 0

자아이미지 일치성이 관광지와 관광객 재방문에 미치는 영향

Title
자아이미지 일치성이 관광지와 관광객 재방문에 미치는 영향
Other Titles
The Effect Destination-self image congruence on Tourists Equity and Repatronage Intention
Author
김은연
Alternative Author(s)
JINYINYAN
Advisor(s)
홍성태
Issue Date
2017-02
Publisher
한양대학교
Degree
Master
Abstract
본 연구에서는 관광지와 드라마 자아 이미지일치성의 요소를 두 가지 차원(이상 자아 이미지일치성, 실제 자아 이미지일치성)으로 나뉘면서 관광지 자산의 구성요소를 관광지 인지, 관광지 연상, 지각된 관광지 가치요인들이 관광지의 재방문 의도에 미치는 영향을 분석하여 관광지의 투자와 관리에 대한 마케팅 측면에서의 중요성을 제시하고 있다.
URI
https://repository.hanyang.ac.kr/handle/20.500.11754/125207http://hanyang.dcollection.net/common/orgView/200000430415
Appears in Collections:
GRADUATE SCHOOL[S](대학원) > BUSINESS ADMINISTRATION(경영학과) > Theses (Master)
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Export
RIS (EndNote)
XLS (Excel)
XML


qrcode

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

BROWSE