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dc.contributor.author심성욱-
dc.date.accessioned2019-08-07T06:03:05Z-
dc.date.available2019-08-07T06:03:05Z-
dc.date.issued2006-07-
dc.identifier.citation한국광고홍보학보, v. 8, No. 3, Page. 154 - 178en_US
dc.identifier.issn1738-2475-
dc.identifier.urihttp://www.dbpia.co.kr/journal/articleDetail?nodeId=NODE02499538&language=ko_KR-
dc.identifier.urihttps://repository.hanyang.ac.kr/handle/20.500.11754/108305-
dc.description.abstract본 연구는 한국과 미국에서 인터넷 경매를 통해 제품을 구입하는 상황에서 나타날 수 있는 위험 감소 수단 (risk reliever)에 대한 인식의 차이를 컨조인트 (conjoint)분석을 이용하여 관찰하였다. 실험을 통해서 한국과 미국에서는 "판매자의 명성"의 상대적 중요도가 높은 것으로 나타났다. 한편 인터넷 경매에서 위험성 회피 정도가 높은 한국에서는 "환불 보장"의 상대적 중요도가 두 번째로 높은 것으로 나타났고 미국에서는 제품에 대한 광고가 두 번째 중요한 요인으로 나타났다. 본 연구를 통해서 인터넷 경매에서 구매자의 신뢰를 높이기 위해선 문화적 차이 또한 고려해야 할 요소라는 것을 알 수 있었다. This study examined the differences in relative importance of risk relievers in the United States and Korea when purchasing a product at online auctions. Results show that the relative importance of retailer’s reputation in Korea was the highest and that of retailer's reputation in the United States was also highest. Despite of cultural difference, online auctions depended on the retailer's reputation. In addition, the relative importance of money-back guarantee in Korea was second highest and that of advertising of product in the United States was second highest. Results suggest that international marketers might consider the cultural differences to earn buyers’ confidence at online auctions.en_US
dc.language.isoko_KRen_US
dc.publisher한국광고홍보학회en_US
dc.subject인터넷 경매en_US
dc.subject위험 감소 수단en_US
dc.subject컨조인트 분석en_US
dc.subject문화적 차이en_US
dc.subjectonline auctionen_US
dc.subjectrisk relieversen_US
dc.subjectconjoint analysisen_US
dc.subjectcultural differenceen_US
dc.title인터넷 경매의 위험감소 수단에 관한 연구: 한국과 미국의 문화적 차이를 중심으로en_US
dc.title.alternativeRisk Relievers of Online Auction: Differences in Korea and the United Statesen_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.journal한국광고홍보학보-
dc.contributor.googleauthor고한준-
dc.contributor.googleauthor심성욱-
dc.relation.code2012211386-
dc.sector.campusE-
dc.sector.daehakCOLLEGE OF COMMUNICATION[E]-
dc.sector.departmentDEPARTMENT OF ADVERTISING & PUBLIC RELATIONS-
dc.identifier.pidswsjah33-
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COLLEGE OF COMMUNICATION[E](언론정보대학) > ADVERTISING & PUBLIC RELATIONS(광고홍보학부) > Articles
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