Articles361 Collection home page

Browse

| Subscribe to this collection to receive daily e-mail notification of new additions 

Issue DateTitleAuthor(s)
2020-12-10Situational and Individual Risk Factors for Cybercrime Victimization in a Cross-national Context백혜진
2024-03마약 예방 캠페인 효과의 기제: 지각된 메시지 자극가와 자극 추구 성향의 역할백혜진
2024-03소셜미디어 캠페인 효과의 기제: 추정된 미디어 영향과 지각된 사회규범의 통합 모형 적용백혜진
2024-06토픽모델링과 의미연결망을 이용한 국내 언론의 마약 보도 주제와 경향 분석백혜진
2024-08-03Exploring drivers of fintech adoption among elderly consumers한상필
2024-01-13Differential effects of digital media platforms on climate change risk information-sharing intention: A moderated mediation modelThomas Britten Hove
2024-08-31Habermas, J. (2023). A New Structural Transformation of the Public Sphere and Deliberative Politics (C. Cronin. Trans)Thomas Britten Hove
2024-08-31Can Chinese Pastoral Videos be Effective for Promoting Foreign Viewers’ Travel and Word-of-Mouth Intention? Exploring Characteristics of Chinese Influencer, Attributes of Content, and the Mediating Role of Parasocial Interaction한미정
2024-08-15Predicting wearable IoT Adoptions: Identifying core consumers through Machine learning algorithms한상필
2021-04-23The role of impulsivity, social relations online and offline, and compulsive Internet use in cyberaggression: A four-country study백혜진
2021-08기부자 스튜어드십의 국내 적용 타당성과 기부지속행동에 관한 연구이현우
2021-10청소년들의 온라인 게임 이용에 따른 성차별 및 성역할 고정관념 인식과 성역할 순응의도 : 롤플레잉 게임과 1인칭 슈팅게임 이용자들의 경험을 중심으로오현정
2022-04탄소중립 정책 공유의도와 정책 참여의도에 미치는 영향 요인 : 통합기술수용모형과 가치기반모형을 활용한 탐색적 연구한미정
2024-03-04Mechanisms of Climate Change Media Effects: Roles of Risk Perception, Negative Emotion, and Efficacy BeliefsThomas Britten Hove
2024-06메타버스 소비자 가치와 브랜드 태도 연구: 브랜드 사랑과 관여도의 다중매개효과를 중심으로이형석
2024-05-24Exploring the Relationship Between Avatar Ego Types and Communication: A Comparative Study of South Korea and the United States Based on the Expectation Confirmation Model이형석
2022-08유명인의 추천·보증된 SNS 건강기능식품광고에 대한 소비자 태도 연구 - 근거이론을 기반한 심층 인터뷰를 중심으로심성욱
2024-06메시지 소구유형, 고정관념, 이타주의가 코다에 대한 기회 불평등 인식과 태도 및 정책지지의도에 미치는 영향: 코다에 관한 공공커뮤니케이션 방향성 고찰심성욱
2022-11공익광고 효과추정을 위한 베이지안 구조 시계열 모델의 적용: 텔레비전 금연 캠페인의 인과효과 추정이병관
2022-11가상현실 콘서트에서의 HMD 사용이 관객의 콘서트 관람 경험과 재관람 의도에 미치는 영향: 몰입감과 실재감 의 순차적 매개효과를 중심으로오현정

BROWSE