Articles274 Collection home page

Browse

| Subscribe to this collection to receive daily e-mail notification of new additions 

Issue DateTitleAuthor(s)
2020-10국내 커뮤니케이션 연구의 통계분석방법의 현황과 문제점 지난 10년간 ˂한국언론학보˃ 게재 논문의 내용분석이병관
2020-11Online Relationships and Social Media Interaction in Youth Problem Gambling: A Four-Country Study백혜진
2020-12Communicating Uncertainties during the COVID-19 Outbreak백혜진
2020-12Communicating Uncertainties during the COVID-19 OutbreakThomas Britten Hove
2020-12Effect of Self-Compassion on Evaluation and Choice of Healthy Food문영숙
2020-07유튜브(YouTube) 뷰티 인플루언서 속성이 콘텐츠 태도, 제품 태도, 구전의도, 구매의도에 미치는 영향 연구심성욱
2020-08Do Regulations Curb Greenwash Advertising in Korea? Focusing on the 2016 Revision of the Environmental Technology and Industry Support Act최윤형
2020-08빅데이터 분석을 통한 유명인 모델의 광고효과 예측 모형 개발한상필
2020-08랜드마크로서 옥외광고의 가치 속성 및 소비자 경험이 광고 효과, 도시방문의도에 미치는 영향심성욱
2020-08혐로(嫌老)사회: 뉴스 댓글에 나타난 노인인식과 공공PR의 과제최윤형
2020-08중국 팬덤의 심리적 특성이 K-POP 아이돌 광고에 미치는 영향 연구심성욱
2020-09의학정보 유튜브 콘텐츠 지속이용의도, 확산의도의 영향요인 탐색 : 개인적 심리, 콘텐츠 평가, 사회규범, 그리고 인지된 유용성을 중심으로한미정
2020-09인스타그램 이용 행태에 관한 탐색적 연구 : 인스타그램 이용동기와 성격 5요인(Big 5)의 구조적 관계를 중심으로문영숙
2020-04Testing the Role of Ethnicity and Health Consciousness in Preventive Health Behaviors최윤형
2020-04PC게임 장르에 따른 게임 테마음악의 위치화 연구 : 음악종류, 음악의 구조적 요소, 이미지를 중심으로이형석
2020-05Persuasion Knowledge and the Effectiveness of Media Advocacy in Debunking Korean Tobacco Company Corporate Social Responsibility Programs백혜진
2020-054차 산업혁명시대, 기업의 채용변화에 따른 광고학 교육의 혁신에 관한 연구한상필
2020-05소셜미디어 플랫폼에 따른 인게이지먼트와 광고 인게이지먼트의 관계: 인스타그램, 페이스북, 유튜브 비교를 중심으로심성욱
2020-05스타트업 기업의 사내커뮤니케이션과 사회적 자본이 경영성과 인식에 미치는 영향력 고찰: 사회적 자본의 매개적 역할을 중심으로한미정
2020-06Can Removing Tar Information From Cigarette Packages Reduce Smokers' Misconceptions About Low-Tar Cigarettes? An Experiment From One of the World's Lowest Tar Yield Markets, South Korea백혜진

BROWSE