351 0

Full metadata record

DC FieldValueLanguage
dc.contributor.author심성욱-
dc.date.accessioned2019-06-11T00:51:28Z-
dc.date.available2019-06-11T00:51:28Z-
dc.date.issued2007-04-
dc.identifier.citation한국광고홍보학보, v. 9, No. 2, Page. 7 - 32en_US
dc.identifier.issn1738-2475-
dc.identifier.urihttp://www.dbpia.co.kr/journal/articleDetail?nodeId=NODE02499562&language=ko_KR-
dc.identifier.urihttps://repository.hanyang.ac.kr/handle/20.500.11754/106376-
dc.description.abstract본 연구는 지하철 모니터 방송 광고 효과를 알아보기 위해 지하철 이용시간과 지하철 광고시간을 조사하고 지하철 모니터 방송 광고 노출과 모니터 방송 광고 관심, 지하철 모니터 방송 광고에 대한 태도, 제품과 기업에 대한 태도 간에 관계를 살펴보고자 하였다. 연구결과에 나오듯이 지하철 이용시간대와 광고 시청시간대에는 서로 관계가 있었다. 그리고 모니터 방송 시간, 모니터 방송광고 시청과 광고 관심 간의 관계에서 시청시간이 광고 관심에 영향을 주는 것으로 나타났다. 마찬가지로 모니터 방송 시간, 모니터 방송 광고 시청과 기업에 대한 태도 관계에서도 회귀 분석결과 유의미한 결과가 있었다. 이러한 점으로 인해 지하철 모니터 방송 광고는 기존의 옥외광고가 지닌 보조적인 매체의 성격이 아닌 실재적으로 수용자 태도 변화에도 영향을 줄 수 있는 것으로 해석될 수 있겠다. 이러한 결과는 모니터 방송 광고가 기존 옥외광고 매체의 보조적 매체의 성격 이외에도 기존의 텔레비전 매체의 주효과를 동시적으로 가질 수 있다는 것이다. 이는 지하철 모니터 방송이 가지는 매체적인 성격에 의해 수용자들로 하여금 텔레비전을 시청하는 듯한 인식을 가지게 하고 정보의 인지와 태도형성에 있어서도 TV와 같은 유사한 효과를 가질 수 있음을 시사한다. This Study is to investigate the effectiveness of subway monitor television advertising. It found several significant relationships such as subway use time zone and advertising exposure zone. In addition, there were relationships between advertising watching and advertising interest. The more advertising watching time, the more advertising interest. Monitor broadcasting advertising time had an influence on attitude toward company which advertised a product. In this result, it is assumed that monitor broadcasting advertising can affect attitude change of audience. It means that outdoor advertising can be a main media, not a substitute media which support traditional media. Furthermore, subway monitor broadcasting seems to have same effects as TV in terms of attitude formation.en_US
dc.language.isoko_KRen_US
dc.publisher한국광고홍보학회en_US
dc.subject지하철 광고en_US
dc.subject지하철 모니터 방송en_US
dc.subject옥외광고 효과en_US
dc.subjectSubway advertisingen_US
dc.subjectSubway monitor broadcastingen_US
dc.subjectoutdoor advertising effectivenessen_US
dc.title지하철 모니터 방송 광고 효과에 관한 연구en_US
dc.title.alternativeA Study on the Effectiveness of Subway Monitor Television Advertisingen_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.journal한국광고홍보학보-
dc.contributor.googleauthor심성욱-
dc.contributor.googleauthor신일기-
dc.relation.code2012215010-
dc.sector.campusE-
dc.sector.daehakCOLLEGE OF COMMUNICATION[E]-
dc.sector.departmentDEPARTMENT OF ADVERTISING & PUBLIC RELATIONS-
dc.identifier.pidswsjah33-
Appears in Collections:
COLLEGE OF COMMUNICATION[E](언론정보대학) > ADVERTISING & PUBLIC RELATIONS(광고홍보학부) > Articles
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Export
RIS (EndNote)
XLS (Excel)
XML


qrcode

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

BROWSE