2010-02 | FTA시대, 한국 광고산업의 국제경쟁력 강화 방안 연구 : 한․미 FTA를 중심으로 | 한상필 |
2004-06 | Implicit Attitude Measurement as an Alternative Approach to Assessing Advertising Effects - Do Self-Report Measures Predict Spontaneous Behavior? | 한상필 |
2008-10 | KRA 한국 마사회 광고사례연구 : ‘경마의 부정적 인식 해소’와 ‘KRA의 친근한 이미지 형성’의 성과와 과제 | 한상필 |
2008-10 | KRA 한국마사회 광고사례연구: 경마의 부정적 인식 해소와 KRA의 친근한 이미지 형성의 성과와 과제 | 한상필 |
1994-07 | PERSUASION AND CULTURE - ADVERTISING APPEALS IN INDIVIDUALISTIC AND COLLECTIVISTIC SOCIETIES | 한상필 |
2005-09 | "I" VERSUS "THEY" AND "EAST" VERSUS "WEST": CROSS-CULTURAL DIFFERENCES IN PERCEIVED IMPACT OF SOURCE EXPERTISE | 한상필 |
2016-10 | Reflections of culture: An analysis of Korean advertising appeals from 1980's to 2010's | 한상필 |
2016-05 | A retrospective on the state of international advertising research in advertising, communication, and marketing journals: 1963-2014 | 한상필 |
2021-11 | A Study on The Teaching Method of Team Teaching in Academia and Industry for The Innovation of Advertising and Public Relations Department Convergence Education | 한상필 |
2018-02 | A Survey of Korean Advertisers Using Standardization and Localization Global Advertising Campaigns | 한상필 |
2012-12 | The effectiveness of image congruence and the moderating effects of sponsor motive and cheering event fit in sponsorship | 한상필 |
2005-12 | The portrayal of older people in television advertisements: A cross-cultural content analysis of the United States and South Korea | 한상필 |
2005-09 | THINK IT`S GOOD, BUT FEEL IT`S BAD : COUNTRY OF ORIGIN EFFECT ON COGNITION, AFFECT, AND BEHAVIOR | 한상필 |
2017-08 | TV 광고 배경음악 유형별 특성과 적합성에 관한 연구 | 한상필 |
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2013-11 | VOD 광고와 실시간 방송광고 효과비교: 광고시청 상황과 게재위치를 중심으로 | 한상필 |
2004-12 | Westernization of Cultural Values in Korean Advertising : A Longitudinal Content Analysis of Magazine Ads from 1968-1998 | 한상필 |
2016-11 | What is the role of TV commercials in the trans-media era? | 한상필 |
2015-04 | Which Company is the Best for Green Advertising?: The Effects of Green Advertising on Cosumer Response Focused on Advertiser Characteristics | 한상필 |
2009-10 | 감성광고 전략을 활용한 SK 텔레콤 ‘사람을 향한 렌즈’ 광고캠페인 사례연구 | 한상필 |
2010-02 | 경기불황기 광고 활성화 방안 연구 | 한상필 |
2014-09 | 계량적 통계분석을 통한 매체별 광고비 예측 연구 | 한상필 |
2009-10 | 공익광고 캠페인에 대한 수용자의 잠재효과 측정 연구: 2006년과 2008년의 WTP(willingness to pay) Methodology 분석결과를 중심으로 | 한상필 |
2007-05 | 공익광고에 대한 수용자의 평가지수 분석 | 한상필 |
2001-09 | 광고 Headline의 담론 구성에 관한 연구 | 한상필 |
2006-07 | 광고 창의성 측정을 위한 척도개발과 타당성 검증 | 한상필 |
2018-08 | 광고 캠페인의 소셜 네트워크 확산 구조에 대한 연구 | 한상필 |
2009-12 | 광고를 통한 금융 브랜드 제휴와 확장효과의 다양성에 관한 연구 | 한상필 |
2008-12 | 광고를 통한 금융 브랜드자산 요인이 고객의 전환의도와 고객만족에 미치는 영향 연구 | 한상필 |
2008-12 | 광고를 통한 금융브랜드 제휴와 확장효과의 다양성에 관한 연구 | 한상필 |