Hanyang University repository
menu
검색
Library
Hanyang
Browse
Communities & Collections
Titles
Authors
My Repository
My Account
Receive email updates
Edit Profile
Repository at Hanyang University
Search
All of Repository
COLLEGE OF COMMUNICATION[E](언론정보대학)
ADVERTISING & PUBLIC RELATIONS(광고홍보학부)
Articles
Theses (Master)
Theses (Ph.D.)
Start a new search
Current filters:
Title
Author
Subject
Date Issued
Equals
Contains
ID
Not Equals
Not Contains
Not ID
Add filters:
Title
Author
Subject
Date Issued
Equals
Contains
ID
Not Equals
Not Contains
Not ID
Results/Page
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
55
60
65
70
75
80
85
90
95
100
Sort items by
Relevance
Title
Issue Date
In order
Ascending
Descending
Authors/record
All
1
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
Results 21-30 of 88 (Search time: 0.002 seconds).
Item hits:
Issue Date
Title
Author(s)
2019-03
4차 산업혁명시대, 광고학 교육과정 혁신에 관한 연구
한상필
2019-05
Does the double jeopardy phenomenon work?: Asian-Western cross-cultural validation
한상필
2019-09
The effects of the characteristics of brand webtoon on advertising attitude and purchase intention: Comparison among groups regarding character fictionality
한상필
2019-09
Content Analysis of Linguistic Characteristics of Foreign Language Use in Korean Magazine Advertising
한상필
2019-04
광고성 트윗과 비광고성 트윗의 확산 특성 비교 연구: 전자담배 트윗을 중심으로
백혜진
2017-05
외모인식과 미용성형태도에 영향을 미치는 심리적 특성: 사회비교와 자기자비의 역할을 중심으로
문영숙
2017-06
OOH광고 규제에 관한 전문가 인식 조사: 옥외광고법의 평가와 보완을 중심으로
이형석
2018-06
온라인 광고소구 유형과 자기 검색도의 상호작용 효과 연구
한상필
2018-10
대학생들의 투표 참여 의도를 이끄는 요인에 대한 탐색적 연구: 정치 대화와 투표자 우대 제도, 내재적·외재적 정치 효능감을 중심으로
한미정
2018-08
광고 캠페인의 소셜 네트워크 확산 구조에 대한 연구
한상필
previous
1
2
3
4
5
6
...
next
next
Discover
-Author
24
백혜진
18
한상필
11
심성욱
7
Hove, Thomas Britten
7
이형석
7
한미정
6
이병관
4
최윤형
2
문영숙
2
이현우
next >
-Subject
5
Content analysis
4
Advertising effects
4
내용분석
3
Advertising appeals
3
Advertising Effects
3
meta-analysis
3
rumor response strategy
3
광고효과
3
위험 인식
2
Advertising Attitude
next >
-Date issued
24
2019
26
2018
22
2017
16
2016
BROWSE
Communities & Collections
Titles
Authors