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Does the double jeopardy phenomenon work?: Asian-Western cross-cultural validation

Title
Does the double jeopardy phenomenon work?: Asian-Western cross-cultural validation
Other Titles
이중위험은 여전히 작동되는 것인가? 아시아-서구권의 교차문화적 연구
Author
한상필
Keywords
이중위험; 브랜드; 시장점유율; 가격전략; 수익; Double jeopardy; Brand; Market share; Price strategy; Revenue
Issue Date
2019-05
Publisher
한국융합학회
Citation
한국융합학회논문지, v. 10, No. 5, Page. 157-163
Abstract
This study empirically investigates the double jeopardy phenomenon in a Korean and a New Zealand context. The double jeopardy is that companies with a small market share tend to suffer not only smaller sales volumes but also suffer a lower price than the market leader. The research reported here analyses price and market share data for 14 categories of household goods in Korea and a smaller number in New Zealand. Analysis shows that, in Korea, leading brands do enjoy a price premium as predicted, of around 15%, but that there is little or no evidence of double jeopardy occurring in New Zealand. Based on this study, evidence suggests that market share is a strong valid strategic objective in the East. 본 연구는 한국과 뉴질랜드환경에서 시장점유율에 따른 브랜드들의 이중위험에 대한 주제로 작은 시장점유율을 가진 브랜드인 경우에는 그렇지 않은 경우보다 단위당 낮은 판매가격을 유지하게 됨으로 판매량이 감소되고 수익이 줄어드는 현상을 뉴질랜드와 비교 연구하였다. 14개의 FMCG 제품군을 중심으로 진행된 연구결과 고 시장점유율을 통한 높은 이익 전략은 서구권의 국가인 뉴질랜드보다 아시아권 국가인 한국에서 여전히 유효한 것으로 나타나며, 특히 점유율이 높은 시장에서 1위 브랜드인 경우에는 약 15%의 가격우위를 점하는 것으로 나타난다. 하지만 이에 반해 뉴질 랜드의 경우에는 그렇지 않은 것으로 나타난다.
URI
https://www.earticle.net/Article/A353783https://repository.hanyang.ac.kr/handle/20.500.11754/113534
ISSN
2233-4890
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COLLEGE OF COMMUNICATION[E](언론정보대학) > ADVERTISING & PUBLIC RELATIONS(광고홍보학부) > Articles
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