Hanyang University repository
menu
검색
Library
Hanyang
Browse
Communities & Collections
Titles
Authors
My Repository
My Account
Receive email updates
Edit Profile
Repository at Hanyang University
Search
All of Repository
COLLEGE OF COMMUNICATION[E](언론정보대학)
ADVERTISING & PUBLIC RELATIONS(광고홍보학부)
Articles
Theses (Master)
Theses (Ph.D.)
Start a new search
Current filters:
Title
Author
Subject
Date Issued
Equals
Contains
ID
Not Equals
Not Contains
Not ID
Add filters:
Title
Author
Subject
Date Issued
Equals
Contains
ID
Not Equals
Not Contains
Not ID
Results/Page
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
55
60
65
70
75
80
85
90
95
100
Sort items by
Relevance
Title
Issue Date
In order
Ascending
Descending
Authors/record
All
1
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
Results 21-30 of 47 (Search time: 0.005 seconds).
Item hits:
Issue Date
Title
Author(s)
2019-12
2009년 이후 10년 동안 국내 부당 표시.광고에 관한 연구
심성욱
2007-04
지하철 모니터 방송 광고 효과에 관한 연구
심성욱
2016-07
SNS를 통한 정보 노출이 브랜드 인지 및 구전행동에 미치는 영향: 소수의 법칙과 고착성 법칙, 상황의 힘 역할을 중심으로
심성욱
2017-07
NFC광고에 대한 극장 관객의 지각된 즐거움, 혁신성이 광고태도와 수용의도에 미치는 영향: 탐색적 연구
심성욱
2017-08
한국과 미국의 야립광고 크리에이티브 측면에 대한 비교 연구: 문화, 광고소구, 형태, 디자인 차원에서
심성욱
2016-08
소셜 네이티브 광고(Social Native-ads) 태도 및 효과에 관한 연구: 페이스북 스폰서 광고를 중심으로
심성욱
2008-03
Propaganda or public relations campaign? International communication on the war against Iraq
심성욱
2017-11
광고소구, 관여도, 설득지식에 따른 동영상 네이티브 광고 효과
심성욱
2017-11
한국과 중국의 문화에 따른 광고 차이에 관한 연구: 소구방식, 광고 및 표현전략, 문화패턴의 차이를 중심으로
심성욱
2007-08
매장의 옥외이미지가 브랜드이미지에 미치는 영향에 관한 연구: 옥외광고와 매장 인테리어의 차이가 점포태도 및 구매에 미치는 영향
심성욱
previous
1
2
3
4
5
next
Discover
-Subject
6
광고효과
3
관여도
3
옥외광고
2
Channel Brand
2
Skepticism toward advertising
2
YouTube
2
광고소구
2
광고의 사회적 역할
2
광고태도
2
광고회의주의
next >
-Date issued
14
2020 - 2024
11
2010 - 2019
22
2003 - 2009
BROWSE
Communities & Collections
Titles
Authors