Hanyang University repository
menu
검색
Library
Hanyang
Browse
Communities & Collections
Titles
Authors
My Repository
My Account
Receive email updates
Edit Profile
Repository at Hanyang University
Search
All of Repository
COLLEGE OF COMMUNICATION[E](언론정보대학)
ADVERTISING & PUBLIC RELATIONS(광고홍보학과)
Articles
Theses (Master)
Theses (Ph.D.)
Start a new search
Current filters:
Title
Author
Subject
Date Issued
Equals
Contains
ID
Not Equals
Not Contains
Not ID
Title
Author
Subject
Date Issued
Equals
Contains
ID
Not Equals
Not Contains
Not ID
Add filters:
Title
Author
Subject
Date Issued
Equals
Contains
ID
Not Equals
Not Contains
Not ID
Results/Page
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
55
60
65
70
75
80
85
90
95
100
Sort items by
Relevance
Title
Issue Date
In order
Ascending
Descending
Authors/record
All
1
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
Results 1-10 of 16 (Search time: 0.002 seconds).
Item hits:
Issue Date
Title
Author(s)
2013-07
지난 40년 간 공포소구 연구의 통합 국내 공포소구 연구에 대한 메타분석
이병관
2013-10
Examination of Health Messages in Food Advertising: A Case of South Korea
문영숙
2013-11
신뢰적 정보원과 설득적 메시지를 통한IBK 기업은행의 성공적 마케팅 커뮤니케이션 사례
한상필
2013-08
스토리텔링 광고의 메시지 구성요소인 관련성, 진실성, 명확성과 제품 관여도가 광고 효과에 미치는 영향에 대한 연구
한상필
2013-11
VOD 광고와 실시간 방송광고 효과비교: 광고시청 상황과 게재위치를 중심으로
한상필
2013-03
뉴시니어로서의 베이비붐세대: 은퇴 후 삶에 대한 지향과 성공적인 적응을 위한 콘텐츠 수요에 관한 연구
한미정
2013-07
“대한민국은 우릴 받아줬지만, 한국인들은 탈북자를 받아준 적이 없어요.” 댓글에 나타난 남한사람들의 탈북자에 대한 인식과 공공 PR의 과제
최윤형
2013-03
위기 대응 전략의 일치성이 전략수용성과 책임성에 미치는 영향 - 동종업계 다수기업 위기상황을 중심으로
최윤형
2013-07
한국인의 ‘정’이 위기 대응 전략에 미치는 효과에 관한 연구
최윤형
2013-09
담배와 주류회사의 공익적 기업이미지 광고 효과 과정에서 설득지식의 역할에 관한 연구
심성욱
previous
1
2
next
Discover
-Author
5
심성욱
3
최윤형
3
한상필
1
Thomas Britten Hove
1
문영숙
1
백혜진
1
이병관
1
한미정
-Subject
2
New Media
2
SCCT
1
ad effects
1
advertising effects
1
Advocacy
1
aging society
1
ambiguity
1
Attitude toward smoking/ drinking
1
Attribution
1
Babyboomers
next >
BROWSE
Communities & Collections
Titles
Authors