2015-03 | “좋은 사회”로서의 중앙아시아 권역권의 소통 문화와 정체성 | 정세진 |
2018-03 | ‘냉전자유주의’와 한국 정치의 ‘탈자유주의적’ 전환 - 이승만과 박정희를 중심으로 | 윤해동 |
2020-02 | ‘메이크 인 인디아’ 정책과 인도-러시아 방위산업 협력 | 강봉구 |
2017-11 | ‘압축된 시간’과 ‘열광’-3․1운동 연구를 위한 시론- | 윤해동 |
2019-06 | Religious Ideas and Practice in Sufi Orders | 정세진 |
2016-03 | Relocation in space, language, and identity: Dislocated North Korean undergraduates in South Korean universities | 이문우 |
2017-09 | Science, technology, and the imaginaries of development in South Korea | 김상현 |
2021-02 | A Study on the Literary Activities and Performing Arts of Soviet Koreans during the Japanese Colonial Era - Focusing on the anti-Japanese struggle and the cultural transformation of ethnic consciousness - | 박영은 |
2015-07 | Transnational English Learning Experiences and the Trajectory of Ethnic Identity: Korean Early Study Abroad Undergraduates and Their Parents | 이문우 |
2020-07 | Understanding the ukrainian conflict from the perspective of post-soviet decolonization | 강봉구 |
2012-09 | The use of corpus evidence for studying syntactic and semantic differences of “Hope, Want, Wish.” | 이문우 |
2020-09 | Vested interests: Examining the political obstacles to power sector reform in twenty Indian states | 이유정 |
2013-12 | А. П. 체홉의 「목 위의 안나」에 대한 두 해석: 영화 «목 위의 안나»와 발레 «아뉴따»의 비교 분석 | 오원교 |
2020-08 | Идеи неоплатонизма и Дионисия Ареопагита в фильме «Андрей Рублев» | 박영은 |
2014-03 | 강대국 으로의 복귀?: 푸틴 시대의 대외정책 (2000~2014) | 강봉구 |
2013-03 | 게오르기 구르지예프의 철학과 수행에 내재된 유라시아적 특성 연구 | 박영은 |
2019-06 | 고려극장에서 상연된 중앙아시아 희곡의 역사·문화·예술사적 지형도 연구- 문화 접변(接變)과 습합(習合)을 통한 시대적 수용과 변용 양상을 중심으로 - | 박영은 |
2018-12 | 국민국가의 시간과 ‘세계시간’ - 한국의 사례를 중심으로 - | 윤해동 |
2011-12 | 그루지야 종교 문화 인식에 대한 소고 - 그루지야 이슬람을 중심으로 | 정세진 |
2013-12 | 극동러시아 대변혁기의 한러 협력 현안 고찰: 정상회담(2013.11)을 계기로 | 강봉구 |