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혁신적 미디어 크리에이티비티 활용이 브랜드 포지셔닝에 미치는 영향성 연구

Title
혁신적 미디어 크리에이티비티 활용이 브랜드 포지셔닝에 미치는 영향성 연구
Other Titles
A study on effects of application of innovative media creativity activity has on brand positioning
Author
김성훈
Keywords
Media Innovation; Media Creativity; Brand Positioning
Issue Date
2013-12
Publisher
한국디자인지식학회
Citation
디자인지식저널, v. 28, Page. 111-120
Abstract
산업의 발달은 사람들의 미디어 환경을 변하게 하는 주요 원인이 된다. 스마트 미디어, 첨단 디바이스, 통신 기술 등의 발전은 혁신적 미디어를 만들어 냈으며, 이는 미디어 크리에이티비티를 통한 양질의 서비스가 가능하도록 하였다. 기업에서는 자사의 브랜드 포지셔닝을 위하여 미디어 크리에이티비티를 활용하기 시작하였다. 이에 본 연구에서는 브랜드 포지셔닝의 효과적인 전략을 위한 혁신적 미디어크리에이티비티의 중요속성(차별화, 독창성, 적합성, 공감성)과 브랜드 포지셔닝의 속성(가치, 독특함, 적합성, 신뢰성, 지속성)에 대한 연관성을 확인하였다. 도출된 속성을 바탕으로 혁신적 미디어의 크리에이티비티 사례를 분석하여 브랜드의 이미지 형서을 위한 브랜드 개성과 포지셔닝에 대한 분석을 하여, 첫째, 기존에 경험해지 못한 경험의 제공, 둘째, 크리에이티비티를 활용하기에 적합한 환경, 셋째, 고객들이 브랜드에 대한 타 경쟁사와의 차별적인 포지션의 가능, 넷째, 다양한 융복합 환경의 결정체로 많은 분야에 적용의 용이함, 다섯째, 미디어 구현의 경제적 제반사항 필요에 의한 신뢰도 구축, 여섯째, 크리에이티비티 경험 유지를 통해 향후 브랜드 포지셔닝을 위한 체계 마련이 필요하다는 분석 결과가 도출되었다. 이에 혁신적 미디어 크리에이티비티의 활용은 브랜드 포지셔닝에 긍정적 영향을 미치는 것을 확인하였다.;Industrial greatly affects media environment, which is a form of relaying of information to its members in society, thus, being a major factor leading to the change in media environment. The advances in smart media, cutting edge devices, telecommunications technology has created innovative media, and this has made possible quality service through media creativity. As a result, firms have used media creativity for the brand positioning of their company, and this called on a need for research on this. This research verified that there is a high correlation between the important factors of innovative media creativity for effective strategies of brand positioning (differentiation, uniqueness, suitability and being able to empathize) and the factors of brand positioning ( value, uniqueness, suitability, credibility and durability). Based on the deducted features, cases of innovative media creativity were analyzed for the formation of brand uniqueness and positioning, and arrived at the following results, first, providing a new experience never experienced before, second, an environment suitable for the use of creativity, third, possible positioning of brand by customers differentiating other brands, fourth, this is the result of combination of various environments which can be easily applied to many field, fifth constructing of trust need for the economic matters for media realization and sixth, the need for a system to retain brand position for creative experience. As a result, we can conclude that the use creativity activities will have a positive effect on brand positioning.
URI
https://www.dbpia.co.kr/journal/articleDetail?nodeId=NODE02311744https://repository.hanyang.ac.kr/handle/20.500.11754/184951
ISSN
2092-7045
DOI
10.17246/jkdk.2013..28.011
Appears in Collections:
COLLEGE OF DESIGN[E](디자인대학) > ETC
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