456 0

Full metadata record

DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor차경준-
dc.contributor.author김민정-
dc.date.accessioned2020-04-02T17:10:13Z-
dc.date.available2020-04-02T17:10:13Z-
dc.date.issued2009-08-
dc.identifier.urihttps://repository.hanyang.ac.kr/handle/20.500.11754/144358-
dc.identifier.urihttp://hanyang.dcollection.net/common/orgView/200000412318en_US
dc.description.abstract본 연구에서는 인간에 내재된 다양한 지능을 활용하여 학생들로 하여금 수학 학습에 대한 즐거움을 경험하게 하고, 수학에 대한 긍정적인 태도를 기르며 수학적 개념, 원리, 법칙 등을 이해하여 무엇보다 ‘수학적 사고력’을 키우기 위한 수학수업 모형을 연구 및 개발 하고자 한다. 먼저, 다중지능이론에 대한 기본개념을 소개하고 다중지능이론에 기초한 교수-학습 방법과 자료들을 서술하여 다중지능이론에 대해 이해를 한 후, 수학수업에서 다중지능이 어떻게 활용 될 수 있는지 예를 들고, 마지막으로 다중지능을 적용한 실제 수업모형을 개발하여 수업활동 방법 및 그에 따른 기대효과를 밝힌다.; This dissertation focuses on development of mathematics teaching method applying multiple intelligences which affords students experience the pleasure of learning, understanding basic mathematical concepts and principles, and cultivating mathematical thinking power. In this dissertation, we introduce multiple intelligences theory and develops a classroom teaching model applying multiple intelligences. We show a new way of learning and following effects in that order. It is noticed that usage of musical intelligence, interpersonal and intrapersonal intelligence help to cultivate mathematical thinking power in mathematics teaching-learning activity.-
dc.publisher한양대학교-
dc.title다중지능을 적용한 수학과 교수-학습 지도 방안 연구 및 개발-
dc.title.alternativeA Study on Development of Mathematics Teaching Method Applying Multiple Intelligences : Focused on the First Grade of the Middle School-
dc.typeTheses-
dc.contributor.googleauthor김민정-
dc.contributor.alternativeauthorKim, Minjeong-
dc.sector.campusS-
dc.sector.daehak교육대학원-
dc.sector.department이학계열-
dc.description.degreeMaster-
dc.contributor.affiliation수학교육전공-
Appears in Collections:
GRADUATE SCHOOL OF EDUCATION[S](교육대학원) > SCIENCE AND MATHEMATICS(이학계열) > Theses (Master)
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Export
RIS (EndNote)
XLS (Excel)
XML


qrcode

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

BROWSE