151 0

제 7차 개정 교육과정 수학교과서와 MiC교과서 비교분석

Title
제 7차 개정 교육과정 수학교과서와 MiC교과서 비교분석
Other Titles
A Comparison between Mathematics Textbooks of Korea`s 7th Educational Curriculum Revision and Mathematics in Context:Focusing on Functions in 1st Year Middle School
Author
이정민
Alternative Author(s)
Lee, Jeong Min
Advisor(s)
변양현
Issue Date
2013-02
Publisher
한양대학교
Degree
Master
Abstract
본 연구는 먼저 MiC의 바탕이 되는 RME이론과 Freudenathal의 수학화 교수· 학습론에 대해 알아본 뒤, MiC이라는 것이 무엇인지 연구했다. 또 중학교 1학년 함수영역을 중심으로 제 7차 개정 수학 교육과정 중학교 교과서와 MiC 교과서를 중학교 1학년 함수영역을 중심으로 비교⋅분석하였다. 이를 토대로 우리나라의 수학 교육과 수학 교과서가 효율적인 방향으로 나아가기 위한 방법을 모색해보고자 한다.
URI
https://repository.hanyang.ac.kr/handle/20.500.11754/134570http://hanyang.dcollection.net/common/orgView/200000421768
Appears in Collections:
GRADUATE SCHOOL OF EDUCATION[S](교육대학원) > SCIENCE AND MATHEMATICS(이학계열) > Theses (Master)
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Export
RIS (EndNote)
XLS (Excel)
XML


qrcode

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

BROWSE