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dc.contributor.author이욱-
dc.date.accessioned2019-12-08T06:19:14Z-
dc.date.available2019-12-08T06:19:14Z-
dc.date.issued2018-06-
dc.identifier.citation한국인터넷방송통신학회 논문지, v. 18, no. 3, page. 17-22en_US
dc.identifier.issn2289-0238-
dc.identifier.issn2289-0246-
dc.identifier.urihttp://koreascience.or.kr/article/JAKO201820540193806.page-
dc.identifier.urihttps://repository.hanyang.ac.kr/handle/20.500.11754/118894-
dc.description.abstract본 연구는 ‘TV 광고 시청 중에 스마트폰을 더 많이 이용하지 않을까? 그러면 분산된 집중으로 인해 TV 광고효과는 감소되지 않을까?’에서 출발하였다. 사전 조사 결과, TV 광고 시청 중에 약 63%가 스마트폰을 함께 이용하는것으로 확인되었다. 이에 본 연구에서는 고주파 기술 기반의 TV 광고 연동형 모바일 광고서비스의 효과를 실험 및 분석하여 새로운 모바일 광고서비스의 가능성을 제안하고자 한다. 실험 결과, 동일한 콘텐츠의 광고를 TV 광고 연동형으로 제공했을 때, 일반 모바일 광고에 비해 고객 반응률이 약 9배 이상 향상됨을 확인하였다. 이는 TV 광고 송출 시점에TV 앞에 있는 고객 대상으로 동일한 콘텐츠의 광고를 제공하는 것이 꽤 효과적임을 확인할 수 있었다. 이에 향후 TV 광고의 효과 감소를 보존해줄 새로운 광고서비스로 고주파 기술 기반의 다양한 서비스가 활성화될 것으로 전망한다.This study suggests that 'Will not we use more smartphones while watching TV commercials? Then, will the TV advertising effect decrease due to the distributed concentration?". As a result of the preliminary study, it was confirmed that about 63% of users watching TV commercials use smartphones together. In this study, we propose the possibility of a new mobile advertising service by experimenting and analyzing the effect of high frequency technology based TV advertising linked mobile advertising service. Experimental results show that the response rate of the same content is improved about 9 times as compared with that of the general mobile advertisement when the advertisement of the same content is provided by the TV advertisement interlocking type. It can be confirmed that it is quite effective to provide the same content advertisement to the customers who are in front of the TV at the time of sending the TV advertisement. Therefore, it is expected that various services based on high frequency technology will be activated as a new advertising service that will preserve the effect of TV commercials in the future.en_US
dc.language.isoko_KRen_US
dc.publisher한국인터넷방송통신학회en_US
dc.subjectMobile Advertisingen_US
dc.subjectTV Advertisingen_US
dc.subjectSmarthponeen_US
dc.subjectHigh Frequencyen_US
dc.subjectInaudible audioen_US
dc.titleTV 광고 효과 향상을 위한 차세대 모바일 광고서비스 효과 연구en_US
dc.title.alternativeA Study on the Effect of Next-Generation Mobile Advertising Service for TV Advertising Effectivenessen_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.no3-
dc.relation.volume18-
dc.identifier.doi10.7236/JIIBC.2018.18.3.17-
dc.relation.page17-22-
dc.relation.journal한국인터넷방송통신학회 논문지-
dc.contributor.googleauthor최민경-
dc.contributor.googleauthor이욱-
dc.contributor.googleauthorChoi, Minkyung-
dc.contributor.googleauthorLee, Ook-
dc.relation.code2018019349-
dc.sector.campusS-
dc.sector.daehakCOLLEGE OF ENGINEERING[S]-
dc.sector.departmentDEPARTMENT OF INFORMATION SYSTEMS-
dc.identifier.pidooklee-
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COLLEGE OF ENGINEERING[S](공과대학) > INFORMATION SYSTEMS(정보시스템학과) > Articles
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