디지털 복합 제품의 사용성과 관련한 감성요소 연구
- Title
- 디지털 복합 제품의 사용성과 관련한 감성요소 연구
- Other Titles
- A Study about emotional Element of mobile digital convergence Device Usability
- Author
- 박경진
- Keywords
- digital Device; Emotional element
- Issue Date
- 2007-07
- Publisher
- 한국디지털디자인학회
- Citation
- 디지털디자인학연구, v. 7, No. 3, Page. 185 - 191
- Abstract
- 본 연구는 사회전반의 디지털화에 따른 제품 환경의 복잡화, 다양화, 개인화, 다변화 등에 따른 디지털 제품 간의 복합화 등에서 비롯된 제품 간 경계의 모호함 등에 따라 발생하게 된 제품 이미지의 유사성을 가지는 면과 시장 환경이 다변화 되는데 따른 인간 본연의 감성 지향에 대한 상반된 현상에 대한 문제의식에서 비롯하여 제품 이미지의 재정립 방향에 대한 방법을 제시하고자 한다.
이를 위해 본 연구에서는 제품 이미지를 평가하는 감성 요인을 중심으로 하되 특히 제품 사용성과 관련한 감성 요인에 대한 연구를 통해 디지털 제품의 통합화, 복합화에 따라 나타나게 된 제품 이미지의 획일화에 대응하는 요인에 대하여 알아보았다.
This study wishes to start in critical mind about contradictory phenomenon about human natural sensitivity intention for page and market environment that have similarity of product image which is happened according to is vague of the product liver border that is caused in composition class between digital product by society complexation of product environment by whole digitization, diversification, personalization, diversification etc. are diversified and present method for re-thesis direction of product image.
I searched about very important person that correspond to standardization of product image which does with sensitivity factor as the central figure that estimate product image in this study for this but appears according to composition integration Tuesday of digital product through study about sensitivity leading person regarding product usability specially.
- URI
- http://www.dbpia.co.kr/journal/articleDetail?nodeId=NODE01744713&language=ko_KRhttps://repository.hanyang.ac.kr/handle/20.500.11754/106673
- ISSN
- 1598-2319
- Appears in Collections:
- COLLEGE OF DESIGN[E](디자인대학) > ETC
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