2006-10 | The Portrayal of Older People in Television Advertisements: A Cross-Cultural Content Analysis of the United States and South Korea | 이병관 |
2009-12 | Promoting Organ Donation through an Entertainment-Education TV Program in Korea: "Open Your Eyes" | 이병관 |
2019-07 | Social Media and Influenza Emergency: Content Analysis of Tweets during the 2015 MERS Outbreak in Korea | 이병관 |
2012-01 | The Effect of Computer-Mediated Social Support in Online Communities on Patient Empowerment and Doctor-Patient Communication | 이병관 |
2006-12 | The effects of information sources on consumeir reactions to direct-to-consumer (DTC) prescription drug advertising - A consumer socialization approach | 이병관 |
2005-07 | Third-person effect and Internet pornography: The influence of collectivism and Internet self-efficacy | 이병관 |
2022-12 | When Machine Learning Meets Social Science: A Comparative Study of Ordinary Least Square, Stochastic Gradient Descent, and Support Vector Regression for Exploring the Determinants of Behavioral Intentions to Tuberculosis Screening | 이병관 |
2009-12 | Who influences whom? The Agenda-building relationship between political candidates and the media in the 2002 Michigan governor's race | 이병관 |
2010-09 | 개인의 e-헬스 리터러시(e-Health Literacy)가 의사-환자 커뮤니케이션에 미치는 영향 | 이병관 |
2009-12 | 개인의 e-헬스 리터러시가 의사-환자 커뮤니케이션에 미치는 영향 | 이병관 |
2014-05 | 건강 관련 행동의 예측을 위한 사회인지이론의 유용성 국내 건강신념모델 연구의 메타분석 | 이병관 |
2014-08 | 결핵 예방을 위한 텔레비전 공익 캠페인의 효과: 성향점수매칭 방법의 적용 | 이병관 |
2012-12 | 계획된 행동이론을 적용한 사회인지적 행동 모델의 유용성에 대한 메타분석 | 이병관 |
2011-02 | 공무원 연수 체육프로그램 참여자의 교육만족과 자기효능감이 지속적 참여의사에 미치는 영향 | 이병관 |
2007-02 | 공중유형에 따른 자기의견 표명에 관한 연구: 성매매 처벌 특별법 이슈를 중심으로 | 이병관 |
2007-07 | 광고 비주얼과 카피의 구조적 관계유형 분석연구 | 이병관 |
2020-10 | 국내 커뮤니케이션 연구의 통계분석방법의 현황과 문제점 : 지난 10년간 <한국언론학보> 게재 논문의 내용분석 | 이병관 |
2020-10 | 국내 커뮤니케이션 연구의 통계분석방법의 현황과 문제점 지난 10년간 ˂한국언론학보˃ 게재 논문의 내용분석 | 이병관 |
2010-08 | 나노 다공성 세라믹 복합 Filter소재를 이용한 대기 중 악취 gas의 제거 연구 | 이병관 |
2008-08 | 네거티브 정치광고의 유형과 광고 회의주의가 스폰서 후보 평가 및 투표의도에 미치는 영향 | 이병관 |