2015-09 | Another Take on Renovating Dated Technology for Concert Performance | Richard Daniel Dudas |
2018-05 | Excavating the History of Electroacoustic Music in Korea, 1966-2016 | 임종우 |
2018-04 | Excavating the History of Electroacoustic Music in Korea, 1966-2016 | 계희승 |
2020-10 | Four Early Ars Nova Motets: A New Source | Dudas, Richard Daniel |
2020-11 | “Machinatuosity”: Virtual Strings, Spectral Filters and Temperament Tools for Esquisse | Richard Daniel Dudas |
2016-09 | “Voce si amara,” 몬테베르디의 소음:《포페아의 대관》(L’incoronatione di Poppea, 1642)의 1막 3장을 중심으로 | 정경영 |
2015-06 | ‘Oracollo della Musica,’ 혹은 몬테베르디의 음악적 근대성 : 몬테베르디, 베르트, 마렌치오의 《Cruda Amarilli》 를 중심으로 | 정경영 |
2017-12 | ‘금지된 질문’의 소리 -《로엔그린》의 선적인 5-6진행 - | 권송택 |
2015-09 | Physical Modeling Synthesis of the Stone Chime Instrument “Pyeongyeong” | Richard Daniel Dudas |
2012-09 | "Warm Chorus": Re-Thinking the Chorus Effect Using an Orchestral Section Model | Richard Daniel Dudas |
2015-04 | "지대넓얕"시대를 생각한다 | 정경영 |
2016-09 | Towards an Aesthetic of Instrumental Plausibility for Mixed Electronic Music | Dudas, Richard Daniel |
2014-09 | Transcription, Adaptation and Maintenance in Live Electronic Performance with Acoustic Instruments | Richard Daniel Dudas |
2016-12 | 노이즈 듣기: 20세기의 청각 문화 안에서 소음의 소리 정체성 | 김경화 |
2016-06 | 누구의 목소리인가?: 말러의 성악작품을 중심으로 | 권송택 |
2015-04 | 말러 vs. 빈 모더니즘 | 권송택 |
2011-05 | 말러의 말년의 양식: 교향곡 제9번 스케르초 악장을 중심으로 | 권송택 |
2016-01 | 말러의 음악에 나타나는 토픽의 다중성 | 권송택 |
2016-10 | 말러의 초기음악에 나타나는 공간성 | 권송택 |
2016-05 | 몬테베르디의 음악에서 나타나는 ‘순환적’ 공간과 ‘직선적’ 공간: 《오르페오》 3막의 “위대한 정령이여”(Possente Spirto)를 중심으로 | 정경영 |