Browsing "ADVERTISING & PUBLIC RELATIONS(광고홍보학부)" byAuthor이병관

Jump to:
All A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
  • Sort by:
  • In order:
  • Results/Page
  • Authors/Record:

Showing results 1 to 20 of 26

Issue DateTitleAuthor(s)
2005-03Agenda-Setting and the Internet: The Intermedia Influence of Internet Bulletin Boards on Newspaper Coverage of the 2000 General Election in South Korea이병관
2008-08The Contextual Effects of Gender Norms, Communication, and Social Capital on Family Planning Behaviors in Uganda: A Multilevel Approach이병관
2007-05THE EFFECTS OF INFORMATION SOURCES ON CONSUMER REACTIONS TO DIRECT-TO-CONSUMER (DTC) PRESCRIPTION DRUG ADVERTISING이병관
2018-01Estimating the impact of a television campaign on tuberculosis knowledge and intention to test for TB in South Korea이병관
2005-09Exploring assorted beliefs, doubts and legends regarding quantitative teaching evaluations이병관
2017-02Exploring Cues to Action in Health Belief Model이병관
2006-10The Portrayal of Older People in Television Advertisements: A Cross-Cultural Content Analysis of the United States and South Korea이병관
2024-03A preliminary study for developing perceived ESG scale to measure public perception toward organizations' ESG performance이병관
2005-07Third-person effect and Internet pornography: The influence of collectivism and Internet self-efficacy이병관
2009-12개인의 e-헬스 리터러시가 의사-환자 커뮤니케이션에 미치는 영향이병관
2022-11공익광고 효과추정을 위한 베이지안 구조 시계열 모델의 적용: 텔레비전 금연 캠페인의 인과효과 추정이병관
2007-02공중유형에 따른 자기의견 표명에 관한 연구: 성매매 처벌 특별법 이슈를 중심으로이병관
2020-10국내 커뮤니케이션 연구의 통계분석방법의 현황과 문제점 지난 10년간 ˂한국언론학보˃ 게재 논문의 내용분석이병관
2008-08네거티브 정치광고의 유형과 광고 회의주의가 스폰서 후보 평가 및 투표의도에 미치는 영향이병관
2006-04누가 이종격투기를 시청하는가: 수용자의 성격특질이 미디어 폭력물 이용에 미치는 영향이병관
2016-12메타분석 결과에서 통계적 오류의 영향: 헤지스·올킨 방법과 헌터·슈미트 방법의 비교 분석이병관
2005-12부안 원전수거물 관리시설 유치 쟁점에 대한 언론보도 프레임 분석이병관
2008-09새로운 미디어 공공 캠페인으로서 교육적-오락물의 설득 효과에 대한 탐구 : 텔레비전 프로그램의 장기기증에 대한 개인의 태도와 행동에 미치는 영향이병관
2019-01소셜 미디어와 인플루엔자 비상사태: 한국의 2015년 MERS 사태 트위터 내용 분석이병관
2018-08유명인 모델의 공신력 척도는 얼마나 신뢰할 수 있는가?: 신뢰도 일반화 메타 분석의 적용이병관

BROWSE