Hanyang University repository
menu
검색
Library
Hanyang
Browse
Communities & Collections
Titles
Authors
My Repository
My Account
Receive email updates
Edit Profile
Repository at Hanyang University
Search
All of Repository
COLLEGE OF COMMUNICATION[E](언론정보대학)
ADVERTISING & PUBLIC RELATIONS(광고홍보학부)
ADVERTISING & PUBLIC RELATIONS(광고홍보학과)
INFORMATION SOCIOLOGY(정보사회학과)
JOURNALISM & MASS COMMUNICATION(신문방송학과)
ETC
Start a new search
Current filters:
Title
Author
Subject
Date Issued
Equals
Contains
ID
Not Equals
Not Contains
Not ID
Add filters:
Title
Author
Subject
Date Issued
Equals
Contains
ID
Not Equals
Not Contains
Not ID
Results/Page
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
55
60
65
70
75
80
85
90
95
100
Sort items by
Relevance
Title
Issue Date
In order
Ascending
Descending
Authors/record
All
1
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
Results 1-8 of 8 (Search time: 0.002 seconds).
Item hits:
Issue Date
Title
Author(s)
2007-06
부정적 기사가 동일지면에 게재된 기업이미지 광고 및 기업이미지에 미치는 영향에 관한 연구
한상필
2007-06
부정적 기사가 동일지면에 게재된 기업이미지 광고 및 기업이미지에 미치는 영향에 관한 연구
조병량
2006-12
문화변동과 사회변화가 광고에 미치는 영향: 1973년에서 2003년까지 한국광고의 시계열 내용분석
한상필
2017-08
TV광고 배경음악 유형별 특성과 적합성에 관한 연구
한상필
2006-12
문화변동과 사회변화가 광고에 미치는 영향 : 1973년에서 2003년까지 한국광고의 시계열 내용분석
한상필
2012-08
브랜드 관련정보에 대한 사전지식이 광고메시지 타당성 평가에 미치는 영향
한상필
2011-01
화장품브랜드와 광고모델에 대한 사전지식이 신념편향, 브랜드평가, 구매충동에 미치는 영향에 관한 연구 : 휴리스틱 시스템과 자기애 성향을 중심으로
한상필
2017-08
TV 광고 배경음악 유형별 특성과 적합성에 관한 연구
한상필
previous
1
next
Discover
-Author
7
한상필
1
조병량
-Subject
6
advertising message
5
광고효과
2
adevertising effects
2
Advertising and Culture
2
advertising context effect
2
advertising effects
2
Advertising Message
2
advertising types
2
background music
2
Changes in Advertising
next >
-Date issued
4
2010 - 2017
4
2006 - 2009
BROWSE
Communities & Collections
Titles
Authors